امام خمینی (ره) از پیشگامان جریان سازی متعالی در تاریخ است
(last modified Tue, 05 Jun 2018 09:26:13 GMT )
جوزا 15, 1397 13:56 Asia/Kabul
  • امام خمینی (ره) از پیشگامان جریان سازی متعالی در تاریخ است

رئیس مرکز فعالیت های فرهنگی-اجتماعی تبیان افغانستان گفت: جریان سازی از نوع متعالی آن از ویژگی های حضرت امام خمینی (ره) بود و ایشان در راستای جریان سازی متعالی که جامعه را از سقوط نجات داده و به سمت تعالی پیش می برد از پیشگامان تاریخ است و با استفاده از همین ویژگی هم انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری حجت الاسلام والمسلمین سید عیسی حسینی مزاری در همایشی تحت عنوان حضرت امام خمینی (ره) و حرکت جریان ساز متعالی، با حضور جمع کثیری از روحانیون، دانشگاهیان، کسبه کاران و اقشار مختلف مهاجرین افغانستانی (در مشهد مقدس) با بیان اینکه جریان سازی عبارت از مرتبط ساختن برنامه های گوناگون به هم به گونه ای که احساس شود همه یکی است و نیز ایجاد جمعیت بزرگ هدفمند، نظام مند و مدیریت شده ی تاثیر گزار بر جامعه است، اظهار داشت: امام راحل (ره) از این توانایی برخوردار بود و با درک شرایط چنین جریان سازی را در پیش گرفت و مردم را با خود هماهنگ کرد و در برابر بزرگترین ژاندارم منطقه به پیروزی رسید.

وی افزود: هر جریان مباز، حزب و سازمانی که توان جریان سازی نداشته باشد به پیروزی نمی رسد، پیامبران الهی توان جریان سازی را در راستای احکام الهی داشتند، ائمه معصومین این توان را داشتند و فرهنگ اسلامی را زنده نگه داشتند و در رابطه با محرم، تاسوعا و عاشورا هم دست به جریان سازی زدند و همان جریان ها باعث زنده نگه داشتن اسلام شد.

رئیس خبرگزاری صدای افغان یادآور شد که یکی از نمونه های جریان سازی اسلامی و شیعی در عصر امروز که از گذشته هم نشأت می گیرد مراسم ده ها میلیونی اربعین حسینی است که این جمعیت عظیم را به صحنه می کشاند و پیام و افکار مهم اهل بیت علیهم السلام را به جهانیان ارایه می کند.

این فعال فرهنگی-اجتماعی افغان عنوان کرد که در افغانستان هم امروز با تأسی از رهنمودهای امام راحل (ره) نیاز به جریان سازی داریم و مجاهدین، علما، دانشگاهیان، سیاستمداران و اقشار مختلف جامعه باید در این راستا کار کنند.

حسینی مزاری اظهار کرد: برای جریان سازی دو اقدام ضروری است که یکی شناخت و فراگرفتن راه های جریان سازی است و دیگری شناخت جریان سازی های دشمن، زیرا دشمنان اسلام در طول تاریخ از جریان سازی علیه مسلمانان استفاده کرده اند و امروز هم در افغانستان تحت عنوان مبارزه با تروریزم، مبارزه با خشونت علیه زنان، دمکراسی، آزادی بیان، آزادی مطبوعات، جنگ سالاران و جنگ افروزان، مبارزه با مواد مخدر، کمک به خانواده ها برای خودکفایی و امثال این ها دست به جریان سازی و انحراف مردم می زنند.

به گفته رئیس مرکز فعالیت های فرهنگی-اجتماعی تبیان افغانستان بسیاری از کسانی که خود را مسلمان می دانند هم به دلیل ناآگاهی و یا دستیابی به منافع شخصی و گروهی در دام این جریان سازی های دشمنان اسلام افتاده و مطابق خواست ها و برنامه های آنان عمل می کنند.

وی اضافه کرد: برای مقابله با جریان سازی های دشمن، احزاب، گروه ها، و تشکل های مختلف اسلامی در افغانستان باید بصورت یکدست و هماهنگ عمل کنند و در صورتی که مردم مجاهد و قانع افغانستان توسط شخصیت ها و بزرگان به درستی هدایت شوند نه تنها می توانند افغانستان را از این وضعیت نجات دهند بلکه قادر خواهند بود که منطقه و جهان را نیز از وضعیت نامطلوب کنونی نجات دهند.