عبدالله برای دیدار با مقامات انگلیسی وارد لندن شد
(last modified Wed, 06 Jun 2018 08:56:48 GMT )
جوزا 16, 1397 13:26 Asia/Kabul
  • عبدالله برای دیدار با مقامات انگلیسی وارد لندن شد

رئیس اجرائیه افغانستان در سفری 3 روزه به منظور دیدار و رایزنی با مقامات انگلیسی در خصوص مسائل افغانستان و با هدف تحکیم روابط دو کشور، وارد لندن شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، «عبدالله عبدالله» رئیس اجرائیه افغانستان در یک سفر سه روزه امروز چهارشنبه، ۱۶ جوزا برای دیدار و گفت‌وگو با مقامات عالی رتبه انگلیس و سخنرانی در مراکز پژوهشی و دانشگاهی وارد این کشور شد.

رئیس اجرائیه افغانستان در جریان این سفر با «ترزا می» نخست‌وزیر٬ شاهزاده چارلز ولیعهد٬ بوریس جانسون وزیر امور خارجه، پنی موردانت وزیر توسعه بین‌المللی٬ مارک لنکستر وزیر دولت در امور نظامی٬ مارک سیدول مشاور امنیت ملی و تعدادی از مقامات لشگری و کشوری انگلیس که در افغانستان ایفای وظیفه کرده‌اند، دیدار و گفتگو می‌کند.

عبدالله عبدالله همچنین در مدت اقامت خود در اندیشکده چتم‌هاوس و مرکز مطالعات دین٬ آشتی و صلح دانشگاه وینچستر انگلیس٬ در خصوص قضایای مربوط به افغانستان سخنرانی می‌کند.

رئیس اجرائیه افغانستان در جریان سفر با رسانه‌های کشور میزبان و رسانه‌های بین‌المللی و تعدادی از هموطنان مقیم انگلیس درباره وضعیت افغانستان و روابط انگلیس با کشورش نیز سخنرانی خواهد کرد.

مبارزه با تروریسم، تامین صلح وثبات در افغانستان مهمترین محورهای مذاکرات  رییس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان با مقامات بریتانیایی در سفر به این کشور است.