برگزاری همایش روز قدس و اخوت اسلامی در کابل
(last modified Fri, 08 Jun 2018 05:57:19 GMT )
جوزا 18, 1397 10:27 Asia/Kabul
  •  برگزاری همایش روز قدس و اخوت اسلامی در کابل

همایش روز جهانی قدس و اخوت اسلامی امروز در کابل پایتخت افغانستان برگزارشد‌.

به گزارش  خبرنگار رادیو دری ، مولوی  حبیب الله حسام " در همایشی با عنوان اخوت اسلامی و قدس " در شهر کابل  گفت  امروز  اغلب زخم های  جهان اسلام ، پیوندی با جراحت اشغال فلسطین دارد و ریشه مشکلات ، رژیم  صهیونیستی است  .

وی افزود  آمریکا با انتقال سفارتش به بیت المقدس در دفاع از اشغالگران  مستقیم به جهان اسلام و آزادگان اعلام جنک داده است .

مولوی  غلام عباس مصباح" یکی دیگر از اعضای شورای اخوت اسلامی افغانستان  گفت سازمان ملل  و کشورهای اسلامی به خاطر وجود خائنان توان دفاع از بیت المقدس را ندارند و به همین دلیل رژیم صهیونیستی برای قتل عام زنان - مردان و کودکان فلسطین در مقابل چشم همه جهان هیچ نگرانی ندارد و به یک امر عادی تبدیل شده است

حجت الاسلام  سید جعفر عادلی " نیز در این همایش گفت  انتقال سفارت آمریکا به شهر قدس  بر خلاف قوانین بین المللی انجام گرفت و این کار قلب مسلمانان را جریحه دار کرده است .

سید هادی هادی " رئیس بنیاد فرهنگی تبلیغی پیامبر اعظم (ص ) نیز در این همایش  گفت  اقدام آمریکا دررسمیت بخشیدن به اشغالگری بیت المقدس باعت بیداری و وحدت مسلمانان خواهد شد و جهان اسلام یکبار دیگر با وحدت این سرزمین پیامبران را آزاد خواهند ساخت.

در پایان  این همایش ،شورای اخوت اسلامی افغانستان در قطعنامه ای تاکید کرد  تنها راه حل فلسطین محو اسرائیل و بازگشت همه آوارگان به سرزمین خود دانسته شده واین  شورا  از سازمان ملل  خواست که به اشغال سرزمین فلسطین پایان دهند  .