جوزا 19, 1397 09:15 Asia/Kabul
  • گرامیداشت روز جهانی قدس در کابل

هزاران تن از شهروندان روزه دار کابل با فریادهای مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آمریکا و مرگ بر انگلیس گرد هم آمدند و فرارسیدن روز جهانی قدس را گرامی داشتند .

به گزارش خبرنگار رادیو دری،پایتخت نشینان با تجمع در نقاط مختلف شهر کابل یک بار دیگر تنفر و انزجارشان از رژیم اشغالگر قدس شریف و جنایات این رژیم ددمنش به نمایش گذاشتند و یک بار دیگر حمایت شان را از ملت مظلوم فلسطین در برابر سیاست های افزون طلبانه و شیطانی رژیم صهیونیستی اعلام نمودند .

شرکت کنندگان گردهمایی روز جهانی قدس در کابل پس از سردادن شعارهای استکبار ستیزانه پای بیانات سخنرانان این گرد همایی نشستند .

مولوی حبیب الله حسام رییس شورای اخوت اسلامی ، با محکوم نمودن جنایات رژیم اشغالگر قدس و حامیان این رژیم سفاک خاطر نشان ساخت که :" بدون شک دولت امریکا بزرگترین حامی تروریزم و صهیونیسم بین المللی است که با حمایت بی دریغش از رژیم متجاوز صهیونیستی عملا در جنایت علیه مردم مظلوم فلسطین شریک شمرده می شود "

وی هم چنین از برخی سران دولت های عربی به عنوان سرسپردگان امریکا و اسراییل یاد کرد و خاطر نشان ساخت که حکام خود فروخته ی عرب با ذلت و زبونی تمام نه تنها در برابر جنایات رژیم اشغالگر قدس سکوت کرده اند بلکه ، گوش به فرمان دستگاه های استخباراتی هستند که از تل آویو و واشنگتن مدیریت می شوند .

ملا تره خیل کوچی عضو مجلس نمایندگان افغانستان که در همایش حمایت از قدس شریف سخن می گفت نیز بر تداوم حمایت جهان از ملت مظلوم فلطسین تاکید کرد و با اشاره به منتقل شدن سفارت امریکا از تل آویو به بیت المقدس اشغالی ، این اقدام رییس جمهور امریکا را اقدامی غیر انسانی و غیر قانونی خواند و سکوت جهان در برابر این عملکرد وقیحانه ی دولت امریکا را پرسش برانگیز خواند .

افزون بر این مولوی لطف الله حق پرست ، عضو شورای اخوت اسلامی افغانستان نیز در سخنانی پیرامون اهمیت رهایی قدس شریف از چنگان اسراییل غاصب تاکید کرد که حمایت از قدس شریف و تلاش برای آزاد سازی اولین قبله ی مسلمانان مسوولیت تمامی مسلمانان جهان است که به گفته ی وی ، قدس و فلسطین بخشی از پیکره ی جهان اسلام است که حضور رژیم کودک کش و سفاک اسراییل در این خطه از جغرافیای سرزمین بیانگر بی احترامی به ارزش های مسلمانان و دهن کجی به اقتدار و غیرت آنان است .

هم چنین حجت الاسلام و المسملین سید محمد حسین رضوانی عضو شورای علمای شیعه ی افغانستان نیز در سخنانی حفظ وحدت امت اسلامی را مهم ترین عامل پیروزی مسلمانان بر صهیونیزم بین المللی خواندو  نسبت به آن چه که وی تلاش دشمن برای ایجاد نفاق و تفرقه میان امت اسلامی خواند هشدار داد و خاطر نشان ساخت که افزایش نفاق و تفرقه در جوامع اسلامی نتیجه ای جز تضعیف ملت های مسلمان نخواهد داشت .

گفتنی است که مراسم امسال گرامی داشت از روز جهانی قدس درحالی در کابل برگزار شد که چند روز پیش از فرارسیدن این مناسبت ارزشی ، برنامه هایی چون برگزاری نمایشگاه های ویژه ی روز جهانی قدس ، سمینار ها و مجالس سخنرانی به همت اقشار مختلف مردم در پایتخت برگزار گردیده بود .