استقبال جمهوری اسلامی ایران از آتش‌بس گروه طالبان و دولت افغانستان
(last modified Sun, 10 Jun 2018 03:55:53 GMT )
جوزا 20, 1397 08:25 Asia/Kabul
  •  استقبال جمهوری اسلامی ایران از آتش‌بس گروه طالبان و دولت افغانستان

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران از اقدام دولت افغانستان برای اعلام آتش‌بس موقت با گروه طالبان استقبال می‌کند.

«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز شنبه افزود: جمهوری اسلامی ایران تصمیم دولت افغانستان را گامی مثبت برای دستیابی به توافقات بزرگ‌تر و بازگشت ثبات و امنیت دائمی به افغانستان ارزیابی می‌کند.

قاسمی همچنین بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای هرگونه کمک و مساعدت به پیشبرد روند صلح در کشورافغانستان تحت هدایت و رهبری دولت این کشور تاکید کرد.

اخیرا در پی فتوای بیش از دو هزار تَن از عالمان دینی افغانستان، تداوم جنگ و خونریزی در این کشور و حملات انتحاری و انفجار میان مردم بی دفاع حرام خوانده و به طرف‌های درگیر پیشنهاد داده شد به حرمت ماه مبارک رمضان آتش‌بس کنند.

«محمد اشرف غنی» رئیس جمهوری افغانستان روز پنجشنبه گذشته از اجرای آتش‌بس موقت در روز 27 ماه مبارک رمضان (22 جوزا) تا پنج روز بعد از عید فطر خبر داد.

گروه طالبان نیز روز شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروهای طالبان در سه روز تعطیلات عید فطر، تمامی حملات خود را متوقف خواهند کرد و آتش‌بس اِعمال می‌شود.

 

کلیدواژه