جوزا 20, 1397 11:22 Asia/Kabul
  • پوتین خواستار توجه به مبارزه علیه تروریسم در افغانستان شد

رئیس جمهور روسیه در سخنرانی خود در اجلاس شانگهای گفت که وضعیت در افغانستان در مبارزه با تروریسم نیاز به توجه ویژه دارد و باید افغانستان را در مبارزه با تروریسم کمک کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس، رئیس جمهور روسیه در سخنرانی خود در اجلاس شانگهای گفت که وضعیت در افغانستان در مبارزه با تروریسم نیاز به توجه ویژه دارد و باید افغانستان را در مبارزه با تروریسم کمک کنیم.

 پوتین افزود: وضعیت در افغانستان به توجه خاصی نیاز دارد من با همکارانم که قبلاً در این مورد صحبت کردیم موافقم، مهم این است که به طور مشترک با کشورها در مقابله با تروریسم و گروه‌های جنایتکار با افغانستان همکاری کنیم

وی ادامه داد: همچنان باید برای جلوگیری از تولید و قاچاق مواد مخدر به افغانستان کمک کنیم تا بتوانیم از ترانزیت مواد مخدر جلوگیری و آن را متوقف کنیم

رئیس جمهور روسیه تاکید کرد برای مبارزه با تروریسم باید در روند آشتی ملی، بهبود اقتصاد کشور و امنیت و ثبات به افغانستان کمک و همکاری کنیم.

پوتین تصریح کرد: امروزه هیچ کشوری نمی تواند به تنهایی با تروریسم مبارزه کند.

به نوشته اسپوتنیک، نشست دو روزه سران سازمان همکاری‌های شانگهای در روز 19 تا 20 جوزا در شهر ساحلی چینگ‌دائو می‌شود براساس نتایج این نشست حدود 20 اسناد مشترک تصویب می‌شود و یکی از اصلی ترین آنها اعلامیه چینگ‌دائو است.