جوزا 23, 1397 11:46 Asia/Kabul
  • تأکید بانک آسیا بر ادامه کمک به بازسازی افغانستان

بانک سرمایه گذاری زیربنایی آسیایی، اعلام کرد که به همکاری خود با افغانستان ادامه می دهد.

 اکلیل حکیمی؛ وزیر دارایی، روز دوشنبه ٢١ جوزا با جن لیچون؛ رئیس بانک سرمایه گذاری زیربنائى آسیائی در مقر این بانک در پکن دیدار کرد.

به گزارش رادیو دری،در این دیدار هر دوطرف در رابطه با حمایت و سرمایه گذاری بانک یادشده در عرصه هاى مختلف در افغانستان به‌خصوص تولید انرژی آفتابی در پارک صنعتی حصار شاهی ننگرهار و دشت باباى لغمان، احداث سرک حلقه‌ای شهر کابل و پروژه هاى خط آهن، بحث کردند.

 وزیر دارایی به جن لیچون گفت که افغانستان به عضویت و رابطه خویش با بانک آسیایی ارزش خاصی قایل است و روى آغاز همکاری و فعالیت هاى عملی بین دولت افغانستان و بانک به‌خصوص در بخش هاى فوق الذکر تأکید کرد.

همچنین آقای حکیمی از سفر هیأت عالیرتبه بانک آسیایی به افغانستان در ماه ژانویه امسال یادآوری کرده و نتایج آن را براى توسعه همکاری و تصویب پروژه هاى مشخص مؤثر خواند.

به گزارش آوا، جن لیچون نیز در این دیدار، روى علاقمندی و تعهد بانک آسیایی در اجرای پروژه هاى زیربنایی در افغانستان تأکید مجدد کرده و گفت: این بانک آماده است تا با در نظرداشتن شرایط و نیازمندی هاى خاص افغانستان، در زمینه فراهم آوری منابع مورد ضرورت با دولت افغانستان و دیگر نهادهاى همکاری کند.