جوزا 26, 1397 14:30 Asia/Kabul
  • حامد کرزی نامزدی‌ اش در انتخابات آیندۀ ریاست‌جمهوری را رد کرد

حامد کرزی رئیس جمهور پیشین افغانستان که سیزده سال بر این کشور حکومت راند، می گوید که نامزدی اش را در انتخابات آینده ریاست جمهوری افغانستان رد می کند.

به گزارش خبرگزاری فارس،این در حالی است که چهار روز پیش، آقای کرزی در یک گفت وگو با اشپیگل آنلاین آلمان، از احتمال نامزد شدنش در انتخابات آیندۀ ریاست جمهوری کشور سخن گفته بود.

کرزی که در یک نشست خبری در کابل سخن‌ می‌زد، گفت که اکنون فرصت برای دیگران است تا خود شان را در این سمت نامزد کند:  ابداً نمی‌خواهم که در انتخابات شرکت کنم، من تا حد توان خدمت کردم، حالا باید جوانان و کسانی دیگر پیش شوند.

حکومت سیزده ساله حامد کرزی، تغییرات چشمگیری در بخشهای نظامی، آموزشی، حقوق بشر، دموکراسی، آزادی بیان، آزادی رسانه ها، تکنولوژی معلوماتی و مخابرات، حقوق زنان بوجود آورد که آزادی بیان و رسانه ها همواره یکی از بزرگترین دست آورد حکومت حامد کرزی یاد می شود.

اما بخاطر نبود یک برنامه روشن و سیاست مؤثر درحوزه های اقتصادی، مدیریت کمک های خارجی، حاکمیت قانون، مبارزه با فساد اداری، روند صلح، مصالحه با طالبان و مبارزه با کشت و قاچاق مواد مخدر  ناکام بود و همواره حکومت کرزی ازسوی فعالان سیاسی، اقتصادی و مدنی افغان وهم چنان کشورهای کمک کننده مورد انتقاد شدید قرار گرفته است.