جوزا 27, 1397 17:44 Asia/Kabul
  • سرمایه گذاری افغانستان در صنعت گردشگری خراسان رضوی

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی در شمال شرق ایران گفت: سرمایه گذاران افغانستان در 18 طرح استان خراسان رضوی مشارکت دارند.

به گزارش رادیو دری، «ابوالفضل مکرمی فر» مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی روز یکشنبه در دیدار هیات مدیره انجمن سرمایه گذاران افغانستان در ایران و جمعی از سرمایه گذاران آن کشور در مشهد گفت: افغان ها با 44 میلیون و 500 هزار دلار، بیشترین میزان سرمایه گذاری خارجی در استان خراسان رضوی را تا سال 2017 داشته اند.

مکرمی فر با اشاره به برخی فرصت های اقتصادی شهر مشهد برای افغانستانی ها پیشنهاد کرد: رستوران افغانستانی های مقیم مشهد، به عنوان یکی از فرصت های مهم اقتصادی، با سرمایه گذاری افغانستانی ها ایجاد شود.

«علی عبداللهی» وزیر پیشین مسکن و شهرسازی افغانستان نیز  در این نشست، ارائه تسهیلاتی برای سرمایه گذاران افغان برای اقامت در ایران را خواستار شد و اظهار کرد: افغانستانی ها علاقه مند به سرمایه گذاری در حوزه گردشگری خراسان رضوی هستند.

عبداللهی با بیان اینکه مشهد ظرفیت های ویژه ای در زمینه گردشگری سلامت دارد پیشنهاد کرد: برای تسهیل استفاده افغانستانی ها از این ظرفیت ها، هزینه روادید گردشگران سلامت رایگان شود.

کلیدواژه