تاکید بر ضرورت خروج آمریکا از افغانستان
(last modified Mon, 18 Jun 2018 11:10:18 GMT )
جوزا 28, 1397 15:40 Asia/Kabul
  • تاکید بر ضرورت خروج آمریکا از افغانستان

کارشناس سیاسی و آگاه امور طالبان در رابطه با آتش بس حکومت و طالبان می گوید "تنها راه حل مشکل افغانستان ،خروج آمریکا از این کشور است.

وحید مژده در مصاحبه با برنامه انعکاس رادیو دری ضمن بیان ان مطلب افزود: از دیدگاه گروه طالبان در افغانستان دولتی وجود ندارد و تمام قدرت در اختیار آمریکا است به همین علت باید با آمریکاییها مذاکره شود تا تاریخ خروج نیروهای خارجی از افغانستان مشخص گردد و اشغال افغانستان به پایان برسد.

به باور وی ؛پس از خروج نیروهای خارجی، افغان ها می توانند در مورد یک حکومت جدید مذاکره کنند.

کارشناس سیاسی اظهار کرد: حضور آمریکا در افغانستان و امضای قرارداد امنیتی با آمریکا به این معنا هست که قدرت افغانستان در اختیار آمریکا می باشد.

مژده افزود: می توان با طالبان از یک آدرس مشخص مذاکره کرد زیرا در شرایط فعلی طالبان نسبت به دولت افغانستان متحد تر عمل می کنند .

وی بیان کرد: از سال 2012 که طالبان به قطر رفتند حرفشان همین بود که مشکل افغانستان از راه جنگ حل نمی شود اما  آمریکامی گوید مشکل افغانستان را از راه جنگ حل می کنیم.

کارشناس سیاسی و آگاه امور طالبان گفت "در استراتژی ترامپ گفته شده است که طالبان تحت فشار قرار بگیرند تا با دولت افغانستان مذاکره کنند اما طالبان می گویند از راه جنگ نمی توانید مشکل را حل کنید پس بیایید با ما مذاکره کنید.

 

کلیدواژه