جوزا 28, 1397 18:17 Asia/Kabul
  • غنی: آتش‌بس 3 روزه نمایانگر اجماع مردم افغانستان برای صلح بود

غنی در دیدار با جمعی از فرماندهان و والیان گفت: آتش‌بس 3 روزه نشان داد که تقاضا و اجماع سراسری برای صلح وجود دارد، اما حوادث تروریستی در ننگرهار نمایانگر آن است که بیگانگان نمی‌توانند صلح و امنیت افغانستان را تحمل کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس، «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان با والیان، فرماندهان ارتش، و امنیتی ولایات، روسای ولایتی امنیت ملی، روسای شوراهای ولایتی و شورای علما و شمار دیگری از مسئولان لشگری و کشوری در مرکز ملی توحید از طریق ویدئو کنفرانس دیدار و در رابطه با اوضاع جاری افغانستان سخن گفت.

در این دیدار که معاون دوم ریاست جمهوری و مسئولان عالی رتبه ارگان‌های امنیتی و دفاعی افغانستان نیز حضور داشتند، غنی ضمن تبریک عید سعید فطر، از خدمات و مدیریت آنان در دوران آتش‌بس قدردانی کرد.

غنی در این دیدار گفت: آتش‌بس 3 روزه نشان داد که تقاضا و اجماع سراسری برای صلح وجود دارد، اما حوادث تروریستی در ننگرهار نمایانگر آن است که بیگانگان نمی‌توانند صلح و امنیت افغانستان را تحمل کنند و به همین دلیل صلح و مردم را هدف قرار می‌دهند.

وی افزود: حمایت بین‌المللی از ابتکار آتش‌بس و صلح دولت، وجود دارد و ما آتش‌بس یک طرفه را برای 10 روز دیگر نیز تمدید کردیم.

رئیس جمهور افغانستان از مسئولان لشکری و کشوری خواست که علیرغم آمادگی‌ها برای دفاع، آتش‌بس 10 روزه را با هماهنگی کامل مدیریت کنند.