تلاش برای تسهیل ورود قانونی اتباع افغان به ایران
(last modified 1397-04-03T07:23:13+00:00 )
سرطان 03, 1397 11:53 Asia/Kabul
  •  تلاش برای تسهیل ورود قانونی اتباع افغان به ایران

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران، گفت: به منظور تسهیل ورود قانونی اتباع افغان به ایران، با دولت افعانستان در حال مذاکره و رایزنی هستیم.

«احمد محمدی فر» روز یکشنبه با اشاره به حضور حدود 3 میلیون اتباع مجاز و غیر مجاز خارجی در ایران، افزود: فرزندان حدود یک میلیون و پانصد هزار اتباع غیر مجاز خارجی در ایران در راستای فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی ،در مدارس ایرانی ثبت‌نام شده اند تا خانواده‌های آنان از تعقیب قضایی و یا اخراج مصون شوند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور ایران، تصریح کرد: حدود ۱۷ هزار دانشجو و بیش از ۲۵ هزار فارغ التحصیل دانشگاهی از پناهندگان کشورهایی مانند افغانستان و عراق در ایران حضور دارند.

وی خاطر نشان کرد: هیچ محدودیتی برای ادامه تحصیل پناهندگان و مهاجران خارجی در ایران وجود ندارد ، بلکه دانشجویان ممتاز و نخبه اتباع خارجی تحت حمایت‌های ویژه قرار می گیرند.

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران 500 بورسیه را در اختیار دولت افغانستان قرار داده است که دانشجویان این کشور بتوانند از تحصیلات عالیه در این زمینه برخوردار شوند.

مقامات سازمان ملل بارها از خدمات جمهوری اسلامی ایران به پناهجویان قدردانی و تاکید کرده‌اند، ایران مدارس، دانشگاه‌ها، بیمارستان‌ها و مرزهای خود را به روی پناهندگان باز کرده است.

 

کلیدواژه