سرطان 03, 1397 17:59 Asia/Kabul
  •  حضور گسترده مردم افغانستان در تشییع جنازه و خاکسپاری روحانی سرشناس شیعه

مردم افغانستان در تشییع جنازه و خاکسپاری حجت الاسلام و المسلمین جعفر توکلی روحانی سرشناس شیعه این کشور شرکت کردند .

به گزارش ایرنا ، امروز یکشنبه در جریان تشییع و خاکسپاری پیکر حجت الاسلام و المسلمین جعفر توکلی روحانی سرشناس افغانستان در شهر هرات در غرب این کشور، هزاران نفر از اقشار مختلف مردم حضور یافتند و نمادی گسترده از یکپارچگی مردم در برابر تروریست ها را به نمایش گذاشتند.

سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات در همین زمینه  در بیانیه ای  ضمن ابراز تاسف  از شهادت حجت الاسلام جعفر توکلی و ابراز همدردی با خانواده آن شهید این اقدام تروریستی را محکوم کرد.

در بیانیه  کنسولگری ایران درهرات آمده است ، این عمل زشت نقشه شوم دشمنان افغانستان به منظور بی ثبات کردن هر چه بیشتر این کشور و دامن زدن به درگیری های فرقه ای است ، اما هرگز به اهدافشان نمی رسند .

شورای علمای شیعه افغانستان نیز با محکوم کردن ترور این عالم دینی از دولت کابل خواست که عاملان آن را دستگیر و مجازات کند.

شورای علمای شیعه افغانستان ترور توکلی را هدفمند و در راستای ایجاد نفاق و تفرقه در میان ملت مسلمان افغانستان دانست  و از مردم این کشور خواست  که با هوشیاری و درایت این هدف پلید را خنثی ساخته و بیش از پیش بر وحدت ملی و اخوت اسلامی پافشاری کنند.

 حجت الاسلام و المسلمین جعفرتوکلی شنبه شب پس از اقامه نماز مغرب و عشا در مسیرمنزل خود هدف تیراندازی افراد مسلح ناشناس قرارگرفت و به شهادت رسید.

کلیدواژه