سرطان 04, 1397 11:38 Asia/Kabul
  • عبدالله: موفقیت افغانستان در مبارزه با تروریسم مستلزم همکاری پاکستان است

عبدالله گفت: گروه‌های تروریستی دشمن مشترک تمامی کشورها و دولت‌ها می‌باشند و بدون تردید موفقیت افغانستان در مبارزه با تروریسم مستلزم همکاری صادقانه کشورهای همسایه به ویژه پاکستان می‌باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس، «عبدالله عبدالله» رئیس اجرائیه دولت وحدت ملی افغانستان با شماری از اعضای پارلمان، فعالان مدنی و روزنامه‌نگاران افغانستان و پاکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، اهمیت آتش بس سه روزه در افغانستان و نقشه عملی افغانستان و پاکستان برای صلح و همبستگی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

عبدالله در این دیدار ضمن تقدیر از تلاش‌های هیأت افغانستان و پاکستان، گفت: گروه‌های تروریستی دشمن مشترک تمامی کشورها و دولت‌ها می‌باشند و بدون تردید موفقیت افغانستان در مبارزه با تروریسم مستلزم همکاری صادقانه کشورهای همسایه به ویژه پاکستان می‌باشد.

رئیس اجرائیه افغانستان افزود: زمانی می‌توانیم به آینده خوشبین باشیم که میزان خشونت‌ها در افغانستان کاهش یابد و مردم احساس امنیت و آرامش نمایند.

وی خاطرنشان کرد: نقشه عمل افغانستان و پاکستان برای صلح و همبستگی چارچوب مناسب همکاری میان هردو کشور از جمله در عرصه مبارزه با افراط‌گرایی می‌باشد و انتظار داریم در چارچوب این نقشه راه تلاش‌های صادقانه صورت گیرد.

در آغاز این دیدار، هیأت افغانستان و پاکستان که متشکل از اعضای پارلمان، فعالان مدنی و روزنامه نگاران هر دو کشور بودند، اعلام آتش‌بس از سوی حکومت افغانستان و پذیرفتن آن از سوی طالبان را گامی مثبت و ارزنده برای رسیدن به صلح خواندند و اظهار امیدواری کردند که این تلاش‌ها منجر به صلح دائمی در افغانستان شود.

اعضای جامعه مدنی و روزنامه‌نگاران افغانستان و پاکستان، نقشه راه افغانستان و پاکستان برای صلح و همبستگی را فرصتی خوب برای هر دو کشور خوانده و بر تلاش دو طرف برای افزایش همکاری‌ها در پرتو چارچوب در جهت مبارزه با تروریسم و دستیابی به صلح، تاکید کردند.