توافق افغانستان و پاکستان برای بهبود روابط
(last modified Wed, 27 Jun 2018 04:33:56 GMT )
سرطان 06, 1397 09:03 Asia/Kabul
  • توافق افغانستان و پاکستان برای بهبود روابط

رسانه های پاکستان روز سه شنبه از توافق اسلام آباد و کابل برای بهبود روابط و جلوگیری از متهم کردن یکدیگر خبر دادند.

به گزارش رادیو دری به نقل از رسانه های پاکستانی- در سفر اخیر مشاور اداره امنیت ملی افغانستان به پاکستان دو کشور بر گسترش همکاری های امنیتی و نظامی با هدف مبارزه با تروریسم و زمینه سازی برای آغاز فرایند گفتوگوهای آشتی بین دولت کابل و گروه طالبان افغانستان به توافق رسیدند.

رسانه های پاکستان همچنین دیروز گفتند: اقدام های اسلام آباد و کابل برای بهبود روابط- اقدام مشترک برای اتحاد و امنیت " نامگذاری شده و دولت های دو کشور در تلاشند تا با استفاده از این شیوه - مشکلات را برطرف کنند.

بر این اساس - دولت های پاکستان و افغانستان توافق کردند اجازه ندهند مقام های دو کشور بدون دلیل کشور مقابل را متهم کنند. همچنین بر اساس اخبار منتشر شده - دو طرف اعلام کردند در صورت بروز اتفاقی که موجب دامن زدن به بحران شود- به جای اظهار نظر بیهوده کمیته مشترک تشکیل داده و مشکل را از طریق رایزنی و گفت و گو برطرف کنند.

این توافق در حالی صورت گرفته که قرار است - دور جدید مذاکرات پاکستان و افغانستان برای صلح ،امروز و فرا پنجشنبه،به میزبانی اسلام آباد برگزار شود.

"محمد حنیف اتمر" مشاور امنیت ملی افغانستان به تازگی در راس یک هیات عالی رتبه امنیتی و انتظامی وارد اسلام آباد شد و با مقام های پاکستان گفت و گو کرد.

یکی از اهدف سفریادشده - بررسی راه های مختلف برای متقاعد کردن رهبران طالبان افغانستان برای پیوستن به فرآیند آشتی ملی در این کشور و اقدام قاطع دو کشور همسایه علیه گروه های غیر قابل مصالحه و سازش ناپذیر بود.

کلیدواژه