سرطان 07, 1397 11:49 Asia/Kabul
  • تاکید بر ظرفیت های بزرگ ایران و افغانستان برای توسعه روابط دوجانبه

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور ایران گفت: ظرفیت بالایی برای رساندن حجم روابط ایران و افغانستان به بالاترین سطح ممکن وجود دارد.

به گزارش روز پنج شنبه خبرگزاری مهر، «بابک دین پرست» در دیدار «نصیراحمد نور» سفیر افغانستان در تهران، افزود: گسترش همکاری‌های همه جانبه با کشورهای همسایه از اهداف راهبردی ایران است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور ایران تصریح کرد: با رفع برخی ازموانع موجود در مسیر توسعه همکاری‌های اقتصادی و مبادلات تجاری، رساندن حجم مبادلات تجاری ایران و افغانستان به رقم پنج میلیارد دلار، دور از دسترس نیست و در این راستا، ‌جمهوری اسلامی ایران آماده مساعدت و همکاری برای توسعه زیرساخت‌های اقتصادی افغانستان است.

دین پرست به تعیین نقشه راه برای توسعه همکاری‌های اقتصادی، تجاری و ترانزیتی میان ایران و افغانستان اشاره کرد و افزود: در کمیته مشترک اقتصادی و ترانزیت دو کشور در چند حوزه مهم تجارت و سرمایه‌گذاری، ترانزیت و ترانسپورت و انرژی و معادن، برنامه ریزی های خوبی ترسیم وتبیین شده است.

سفیر افغانستان در ایران نیز ابراز امیدواری کرد با برگزاری نشست های منظم، توافقات دوکشور در جهت تنظیم سند همکاری های راهبردی میان ایران و افغانستان اجرایی شود.

کلیدواژه