سرطان 09, 1397 16:13 Asia/Kabul
  • دولت و کمیسیون انتخابات درباره غزنی مطابق قانون عمل می‌کنند

رئیس مجلس نمایندگان افغانستان از حکومت و کمیسیون انتخابات خواست تا درباره غزنی مطابق قانون عمل کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس، عبدالرؤوف ابراهیمی رئیس مجلس نمایندگان در نشست امروز (شنبه، ۹ سرطان) این نهاد گفت:-انتخابات به عنوان یک پروسه ملی زمانی قابل پذیرش است که در چارچوب قانون برگزار شود. خوب بود که برادرهای پشتون ما از غزنی در اینجا (پارلمان) حضور می داشتند. این از مسئولیت صریح قانونی کمیسیون انتخابات است که قانون را تعدیل می کرد و واقعیت غزنی را در نظر می گرفت.

 ابراهیمی تاکید کرد: حالا که چنین کاری صورت نگرفته، حکومت و کمیسیون انتخابات در پیوند به غزنی آنچه قانون صراحت دارد، عمل کنند.

پیش از این، کمیسیون انتخابات اعلام کرده بود، که انتخابات ولایت غزنی در سه حوزه برگزار می شود. این تصمیم کمیسیون مخالفت طیف های مختلف را به همراه داشته است.

با این حال، نمایندگان مردم غزنی در مجلس این تصمیم کمیسیون انتخابات را «غیر قانونی» و «تبعیض‌آمیز» دانسته و بر عملی شدن یکسان قانون انتخابات تاکید می‌کنند.

عارف رحمانی؛ نماینده غزنی امروز در مجلس گفت که انتخابات غزنی با این تصمیم کمیسیون انتخابات به رسوایی کشیده شده است.

رحمانی با بیان اینکه «مطابق قانون انتخابات حوزه بندی در افغانستان بحث اش تمام است»، گفت: کمیسیون انتخابات تحت فشار حکومت این کار را کرده است.

رحمانی از مجلس خواست تا در این زمینه مداخله کند و نگذارد اتفاقاتی بیفتد که به سود دشمنان مردم افغانستان تمام شود.

 شاه گل رضایی؛ دیگر نماینده ولایت غزنی نیز می گوید، که اگر کمیسیون اصرار بر عملی شدن حوزه بندی شدن انتخابات در غزنی کند، استقلال آن زیر سؤال می رود.