سرطان 10, 1397 09:02 Asia/Kabul
  • طرح‌های بیمه سلامت و روادید خانواری اتباع خارجی تمدید شد

طرح‌های بیمه سلامت و روادید خانواری ویژه اقشار آسیب پذیر پناهنده خراسان رضوی تا نیمه سرطان امسال تمدید شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی امروز گفت:  همزمان با اجرای آمایش 13 پناهندگان استان آخرین مهلت مراجعه اقشار آسیب پذیر پناهنده برای برخورداری از مزایای رایگان بیمه سلامت فقط تا 15 سرطان امسال است.

محمد عجمی افزود: همچنین اتباع خارجی دارنده روادید خانواری می‌توانند فقط تا 14 ماه جاری برای تمدید روادید خود اقدام کنند.

وی گفت: با توجه به اهمیت موضوع و فرصت باقیمانده اتباع خارجی هرچه سریعتر برای بیمه سلامت و نیز تمدید روادید خانواری خود اقدام کنند.

 عجمی گفت: این افراد باید برای تمدید روادید خود، به دفاتر کفالت اتباع خارجی و برای بیمه سلامت به اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی مراجعه کنند.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی افزود: تا کنون در این استان 70 هزار تبعه خارجی فاقد مدارک اقامتی، ثبت نام کرده اند که اطلاعات آنها در سامانه ثبت شده است.     

عجمی افزود: همچنین 36 هزار تبعه خارجی در  استان مشمول طرح روادید خانواری هستند که 12 هزار جلد گذرنامه با روادید تاریخ ذکر شده را دارند.

وی گفت: تاکنون حدود 2 هزار و 305 جلد گذرنامه اتباع خارجی در خراسان رضوی که شامل 20 هزار نفر می شود صادر و روادید آنها تمدید شده است.

 عجمی با بیان اینکه 150 هزار نفر از اتباع خارجی استان مشمول این طرح هستند گفت: کسی که طرح آمایش 13 را دریافت کند به مدت یک سال مجوز اقامت قانونی در جمهوری اسلامی ایران را خواهد داشت.

وی افزود: علاوه بر آن داشتن این کارت برای ثبت نام دانش آموزان اتباع خارجی در مدارس استان نیز ضروری است.