سرطان 11, 1397 12:05 Asia/Kabul
  • انتقاد معاون رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان از

معاون رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان با انتقاد دوباره از  اشرف غنی گفت، رئیس جمهور این کشور اقوام غیر پشتون را از بدنه دولت حذف می‌کند.

به گزارش رادیو دری، اخیرا ارگ ریاست جمهوری افغانستان تعدادی از مقامات دولت و افسران ارشد امنیتی غیر پشتون را از وزارت‌های کشور و دفاع افغانستان برکنار کرده است.

«محمد محقق» معاون رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان با اشاره به برکناری و به حاشیه راندن «مرادعلی مراد»، ژنرال «حیدر بصیر»، ژنرال «جوهری» و ژنرال «مرتضی» و سایر ژنرال‌های شیعه از صفوف نیروهای امنیتی افغان گفت، اشرف غنی با اقوام غیرپشتون بویژه اقوام هزاره تبعیض قائل می‌شود.

اخیرا دادگاه عالی افغانستان حکم احضار «عبدالرزاق وحیدی» وزیر سابق مخابرات این کشور را صادر کرده است.

معاون رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان در واکنش به این موضوع گفت: دادگاه تنها به دلایل سیاسی و قومیتی به فرمان اشرف غنی برای محاکمه وزیر سابق مخابرات افغانستان تلاش می‌کند.

محمد محقق همچنین از عبدالله عبدالله به دلیل ایستادگی نکردن در برابر اقدامات انحصارگرایانه ارگ ریاست جمهوری افغانستان  انتقاد کرد و از وی  خواست برای رویارویی با دولت اشرف غنی  به ائتلاف اپوزیسون دولت این کشور بپیوندد.

اسماعیل خان  وزیر سابق آب و انرژی افغانستان نیز روز گذشته در نشست خبری اشرف غنی را متهم به انحصار قدرت و اعمال تبعیض متهم کرد.