عبدالله: برای رسیدن به صلح در افغانستان باید وحدت‌نظر داشت
(last modified 1397-04-11T09:48:23+00:00 )
سرطان 11, 1397 14:18 Asia/Kabul

عبدالله ضمن انتقاد از نحوه اعلام آتش بس گفت: قبل از اعلام آتش‌بس باید مشورت صورت می‌گرفت تا شاهد بروز مشکلات بعدی نباشیم.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه دولت افغانستان درنشست وزیران این کشور  ضمن محکومیت حمله انفجاری در جلال آباد و حمله به اقلیتهای مذهبی در ننگرهار گفت: شهروندان هند و و سیکها در رشد و توسعه‌ی کشور نقش اساسی داشته‌اند و نمادی از تنوع فرهنگی کشور به شمار می‌روند. 

وی با بیان اینکه صلح آرزوی تمام مردم افغانستان است، افزود: نحوه‌ اعلام آتش بس و آنچه اتفاق افتاد مشکلاتی درپی‌داشت که باید از آن درس‌هایی بیاموزیم و در آینده از تکرار آن جلوگیری نماییم.

عبدالله تاکید کرد: باید قبل از اعلام آتش بس مشورت صورت می‌گرفت.

رئیس اجرائیه در مورد موضوع نقاط امن برای طالبان عنوان کرد: این موضوع از سوی احزاب مطرح گردید بود اما از طرف حکومت و مردم افغانستان رد شده است.

وی افزود: اعلام مناطق امن برای تروریست‌ها برای سازماندهی عملیات‌های تروریستی علیه مردم افغانستان از هیچ منطقی برخوردار نیست. افغانستان خانه امن برای کسانی‌ است که می‌خواهند در صلح و آرامش زندگی نمایند.

عبدالله ادامه داد: در روزهای آینده نشست سران ناتو در بروکسل برگزار می‌گردد. در این نشست در باره‌ ادامه‌ حضور و کمک‌های اعضای ناتو برای افغانستان در قالب حمایت قاطع تصمیم گرفته می‌شود. رهبری حکومت ملی در این نشست اشتراک می‌کند.

وی در پایان وحدت و هم نظری را برای رسیدن به صلح و توسعه پایدار مهم دانست و خاطر نشان کرد: برخورد عادلانه با قضایا زمینه‌ این وحدت را فراهم می‌سازد. در غیر آن این حرف‌ها تنها در شعار باقی می‌مانند.

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش همکارمان قریشی موجود است.