سرطان 18, 1397 10:08 Asia/Kabul
  •  دخالت بیگانگان مانع برقرای صلح در افغانستان

عضو مجلس ملی افغانستان برگزاری دو اجلاس آینده ناتو و علمای جهان اسلام در بلژیک و عربستان را برای افغانها بی فایده دانست.

به گزارش رادیو پشتون برون مرزی، "حضرت علی" با اشاره به اجلاس 20 و 21 سرطان  ناتو و علمای جهان اسلام در بلژیک و عربستان افزود: این جلسات که هر روز در یک کشور برگزار می شود هیچ سودی برای افغانها ندارد. عضو مجلس ملی افغانستان گفت هر روز در این کشور جنگ و انفجار و ترور رخ می دهد و این نشان می دهد که استراتژی امریکا و ناتو در این کشور ناکام است.

عضو مجلس ملی افغانستان درباره مذاکرات آتی گروه طالبان با دولت وحدت ملی افغانستان و گفتگوی احتمالی طالبان با آمریکا هم گفت: نه طالبان و نه دولت وحدت ملی افغانستان این قدرت وصلاحیت را ندارند که بصورت مستقل با یک دیگر گفتگو کنند و بدون شک بیگانگان در مساله صلح و امنیت در افغانستان نقش برجسته ای دارند.

"حضرت علی" با تاکید بر اینکه کلید اصلی حل مناقشه در افغانستان در دست بیگانگان از جمله پاکستان و آمریکا است افزود: جنگ به افغانستان تحمیل شده است و اگر بیگانگان با هم به آشتی برسند افغانها در صورت اراده مستقل سیاسی می توانند مشکل خود سریع حل کنند.

عضو مجلس ملی افغانستان با اشاره به افزایش نا امنی و تلفات در افغانستان از زمان حضور نظامیان آمریکا در سال 2001 افزود: تلفات و دشمنی ها اززمان حضور ناتو و امریکا درمقایسه با حضور روسیه دردهه های گذشته بسیاربیشتر شده است و اکنون در افغانستان بیش از دهها گروه  مسلح و تروریستی از جمله داعش وجود دارد.

امریکا در سال 2001 به بهانه مبارزه با مواد مخدر و  تروریسم  به افغانستان لشکرکشی  کرد و نه تنها با عث  گسترش تولید مواد مخدر و گروههای تروریستی در این کشور شده  بلکه در ناامنی ، کشتار مردم بیدفاع و  تخریب زیر ساخت های افغانستان نیز نقش مهمی دارد  .

 

کلیدواژه