«اشرف غنی» خواستار نظارت اتحادیه اروپا در روند انتخابات افغانستان شد
(last modified 1397-04-23T05:44:53+00:00 )
سرطان 23, 1397 10:14 Asia/Kabul
  • «اشرف غنی» خواستار نظارت اتحادیه اروپا در روند انتخابات افغانستان شد

رئیس جمهور افغانستان در دیدار با اعضای شورای اتحادیه اروپا از آنها خواست تا ناظران بیشتری را برای نظارت از روند انتخابات پارلمانی کشورش اعزام کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان پس از پایان نشست سران ناتو در بروکسل با «دونالد تاسک» رئیس شورای اتحادیه اروپا دیدار و گفت‌گو کرد.

اشرف غنی در حالی خواستار حضور ناظران خارجی در روند انتخابات افغانستان شده است که پیش از این با نظارت احزاب سیاسی از روند انتخابات مخالفت کرده بود.

«حفیظ الله هاشمی» از اعضای کمیسیون انتخابات افغانستان در واکنش به این موضوع تصریح کرد که این کمیسیون از مشارکت ناظران خارجی در روند انتخابات به منظور تامین شفافیت این روند استقبال می‌کند.

احزاب سیاسی افغانستان پیش از این «طرح اتاق نظارت مشترک» در کمیسیون انتخابات به منظور تامین شفافیت به ارگ ریاست جمهوری افغانستان ارائه کرده بود که با عدم استقبال دولت افغانستان مواجه شد.

اشرف غنی در حالی خواستار افزایش نقش ناظران خارجی در روند انتخابات افغانستان شده است که مردم این کشور به ناظران خارجی اعتمادی ندارند.

این در حالی است که طالبان نیز در واکنش به درخواست دولت افغانستان برای مشارکت در روند انتخابات گفته بود که این روند از سوی کشورهای غربی مهندسی می‌شود.