تاکید مقام افغان برتلاش آمریکا برای ناامن کردن افغانستان
(last modified Sat, 14 Jul 2018 08:35:28 GMT )
سرطان 23, 1397 13:05 Asia/Kabul
  • تاکید مقام افغان برتلاش آمریکا برای ناامن کردن افغانستان

رییس مرکز مطالعات استراتژیک افغانستان گفت: ادامه حضورنظامی آمریکا در آن کشور جنگ زده،به ناامنی و بی ثباتی درافغانستان دامن می زند.   

به گزارش روز شنبه خبرنگار صداوسیما،"غلام جیلانی زواک" گفت: آمریکا ونیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو)مستقردر افغانستان قصد ندارند به جنگ و ناامنی دراین کشورپایان دهند،بلکه به دنبال ایجاد ناامنی در افغانستان برای ادامه حضور خود دراین کشورهستند.

پیش ازاین نیز "عبدالودود پیمان" عضو مجلس ملی افغانستان در مصاحبه با رادیو پشتو برون مرزی، افزایش حضور نظامی خارجی در افغانستان را عامل ناامنی این کشور دانست و افزود:آمریکا و ناتو خواهان صلح و پایان جنگ در این کشور نیستند وبا ادامه جنگ و کشتار مردم افغانستان،حضور خود را دراین کشورتوجیه کنند.

 ژنرال «کرتیس سکاپاروتی» فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در اروپا اخیرا در نشست بروکسل پایتخت بلژیک گفت: تا زمانی که امنیت وصلح و ثبات در افغانستان مهیا نشود،آمریکا به حضور نظامی خود در این کشور جنگ زده ادامه می دهد. 

کارشناسان مسایل سیاسی افغانستان معتقدند آمریکا و دیگر نظامیان خارجی در افغانستان، قادر به تامین امنیت در این کشور نیستند.

 

کلیدواژه