سرطان 24, 1397 08:38 Asia/Kabul
  • مخالفت مجلس افغانستان با پیشنهاد شرکت امنیتی بلک‌واتر

مجلس سنا افغانستان با پیشنهاد شرکت امنیتی امریکایی - صهیونیستی  بلک‌واتر برای حضور در این کشور به بهانه امنیت مخالفت کرد. 

به گزارش خبرگزاری آوا ، رئیس کمیسیون دفاعی و امنیتی مجلس سنا افغانستان تاکید کرد افزایش حضور نظامیان خارجی  و پیشنهاد  شرکت  امنیتی امریکائی - صهیونیستی بلک‌واتر برای حضور در این کشور  به بهانه تامین امنیت ،  به امیدواری افغان ها  به برقراری صلح لطمه بزرگی وارد می کند .

 محمد هاشم الکوزی دیروز در نشست مجلس افغانستان  گفت تجربه نشان داده  برقراری صلح و امنیت  این کشور از راه نظامی و ادامه جنگ امکان پذیر نیست  و حضور  نیروهای شرکت  امنیتی امریکائی - صهیونیستی بلک‌واتر در افغانستان به ناامنی در این کشور دامن می زند .

 فرینس ایرک مؤسس این شرکت امریکائی و صهیونیستی پس از نشست بروکسل درباره افغانستان  پیشنهاد کرده ،  شماری از نیروهای این شرکت جایگزین نظامیان امریکائی در افغانستان شوند . 

پیش ازاین "حامد کرزی " رئیس جمهور سابق افغانستان هشدار داده بود درصورتی که آمریکا ، جنگ افغانستان را به شرکت  خصوصی   بلک واتر واگذار کند ، پیامدهای خطرناکی برای این کشور بدنبال خواهد داشت.

کرزی افزود ،خصوصی سازی جنگ افغانستان به معنای طولانی کردن  جنگ ، ادامه کشتار مردم بی گناه و رواج بیشتر خود سری و قانون شکنی در این کشور است .

تجارب خصوصی کردن جنگ در بسیاری از کشورهای جهان از جمله عراق پیامدهای ناگواری داشته است.

 شرکت امریکایی - صهیونیستی بلک واتر  در زمان جنگ عراق  جنایات زیادی در این کشور مرتکب شدند که  هزاران نفر از انسانهای بیگناه را قتل عام کردند .