سرطان 25, 1397 11:07 Asia/Kabul
  •  سفیر افغانستان در تهران: جمهوری اسلامی ایران خانه دوم مردم افغانستان است

سفیر افغانستان در تهران ضمن قدردانی از ملت و مسوولان جمهوری اسلامی ایران، تاکید کرد: مردم افغانستان همواره مردم ایران را حامی خود می‌دانند و این موضوع نیز در دوران مختلف تاریخی ثابت شده و ایران خانه دوم مردم افغانستان است.

«نصیر احمد نور» سفیر افغانستان در تهران و «علیرضا رجایی»، مدیر عامل مرکز توسعه خواهر شهرهای ایران با یکدیگر دیدار و گفت و گو کردند.

«نصیر احمد نور» سفیر افغانستان در تهران در این دیدار با اشاره به زمینه‌های همکاری‌ بین دو کشور بر تسهیل و یا حذف روند صدور روادید برای اتباع دو کشور تاکید کرد.

«علیرضا رجایی» مدیرعامل مرکز توسعه خواهر شهرهای ایران نیز در این دیدار، بر زمینه‌های توسعه مبادلات اقتصادی و مشارکت تُجار افغان در مناطق آزاد تجاری ایران به‌خصوص منطقه آزاد اقتصادی چابهار (جنوب شرق ایران) تاکید کرد.

رجایی، با اشاره به تلاش‌ها برای جذب تُجار افغان در ایران، ابراز امیدواری کرد: در توسعه منطقه آزاد چابهار از پتانسیل سه میلیون مهاجر افغان که در جمهوری اسلامی ایران زندگی می‌کنند، استفاده شود.

بندر چابهار ایران به دلیل موقعیت راهبردی و نزدیک‌ترین راه دسترسی کشورهای محصور در خشکی آسیای مرکزی (افغانستان، ترکمنستان، ازبکستان، تاجیکستان، قرقیزستان و قزاقستان) به آبهای آزاد از اهمیت برخوردار است.

ایران و افغانستان 945 کیلومتر مرز مشترک دارند.

کلیدواژه