سرطان 25, 1397 18:19 Asia/Kabul
  • خلیلی: صلح در افغانستان نیازمند همکاری کشورهای جهان و منطقه است

رئیس شورای صلح افغانستان در دیدار با فرمانده ناتو در افغانستان گفت: همکاری کشورهای جهان و منطقه در ایجاد صلح در افغانستان یک ضرورت است.

به گزارش خبرگزاری فارس، جنرال جان‌ نیکلسون فرمانده عمومی مأموریت حمایت قاطع در افغانستان با محمد کریم خلیلی رییس شورای عالی صلح و معاون پیشین ریاست جمهوری، دیدار نموده و بر روی برخی از مهمترین مسایل صلح و ثبات افغانستان، گفتگو کردند.

جنرال نیکلسون، تعهد جدید کشورهای عضو ناتو برای افغانستان را در کنفرانس اخیر بروکسل یک گام مهم در جهت موفقیت افغانستان دانست، اظهار امیدواری کرد که چنین تلاشهایی بتواند روند صلح افغانستان را بیش از پیش تسهیل نماید.

این مقام ناتو بر حمایتش از تلاشهای صلح، تأکید کرده و اظهار داشت که کشورهای عضو ناتو از برقراری صلح و ثبات دایمی در افغانستان، حمایت می‌کنند.

فرمانده عمومی مأموریت حمایت قاطع، پیشرفتهای اخیری را که در برخی از عرصه‌ها به حمایت از صلح، به دست آمده، با اهمیت توصیف کرده و چشم‌انداز پروسه صلح را مثبت ارزیابی نمود. 

«محمد کریم خلیلی» رییس شورای عالی صلح افغانستان، از همکاری جامعه جهانی و کشورهای عضو ناتو با افغانستان، اظهار سپاس و قدردانی نموده به برخی از دستاوردهای اخیر این شورا برای تمهید و تقویت روند صلح، اشاره نموده و خواهان حمایت و همکاری جامعه جهانی در جهت توسعه این دستاوردها شد.

رییس شورای عالی صلح، ضمن اینکه بر ویژگی بین‌الافغانی بودنِ پروسه صلح، تأکید کرد؛ اما همکاری کشورهای جهان و منطقه را در این زمینه ضروری دانست.

وی در این دیدار، به برخی از چالشهای روند صلح اشاره نموده و اظهار داشت که رفع این چالشها به همکاری بیشتر شرکای بین‌المللی افغانستان، نیاز دارد.