گزارش سازمان ملل درباره کشتار صدها غیرنظامی افغان در حملات هوایی آمریکا
(last modified 1397-04-30T04:01:58+00:00 )
سرطان 30, 1397 08:31 Asia/Kabul
  • گزارش سازمان ملل درباره کشتار صدها غیرنظامی افغان در حملات هوایی آمریکا

سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد ،در شش ماه گذشته بیش از 350 غیرنظامی افغان بر اثر حملات هوایی آمریکا  کشته و یا مجروح شده اند.

به گزارش رادیو دری، در گزارش روز جمعه این سازمان آمده است، این عده ازغیرنظامیان افغان ازسال 2018 تاکنون در حملات هواپیماهای آمریکایی درولایات مختلف افغانستان از جمله کنر و ننگرهار  کشته و یا مجروح شده اند.

نظامیان آمریکایی مستقر در افغانستان به بهانه مبارزه با تروریسم، بارها مناطق مسکونی، مراکزدرمانی،آموزشی و مراسم های جشن و ترحیم  در مناطق مختلف افغانستان را بمباران و بسیاری از مردم بیگناه این کشور را  به خاک و خون کشیده اند.

پیش ازاین، حامد کرزی رییس جمهوری سابق افغانستان در واکنش به کشتار غیرنظامیان افغان درحملات هوایی آمریکا از مقامات واشنگتن خواسته بود، به حضور نظامی خود در افغانستان و ادامه جنگ و کشتارغیرنظامیان افغان پایان دهند.

براساس گزارش‌های سازمان های حقوق بشری بین المللی و نهادهای مدنی در افغانستان، از زمان اشغال این کشوراز سوی آمریکا ازسال 2001 تاکنون،هزاران غیرنظامی افغان کشته وده‌ها هزارنفر زخمى شده اند.

با روی کار آمدن دولت "دونالد ترامپ" در آمریکا و اعلام راهبرد جدید این کشور درافغانستان، حملات هوایی آمریکایی ها در آن کشور2 برابر شده است.

کلیدواژه