سرطان 31, 1397 10:53 Asia/Kabul
  • ابراز نگرانی عضو مجلس افغانستان از افزایش تلفات نیروهای امنیتی

نماینده ولایت «قندهار» در پارلمان افغانستان از افزایش تلفات نیروهای امنیتی این کشور ابراز نگرانی کرد .

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، «عبدالرحیم ایوبی»  امروز در نشست مجلس افغانستان گفت  روزانه 100 نفر از نظامیان افغان در حملات مخالفان و نظامیان خارجی به فرماندهی امریکا کشته می‌شوند، وزارت دفاع و وزارت کشور افغانستان به کشتارگاه نیروهای امنیتی تبدیل شده‌ است.

 «علی اکبر قاسمی» نماینده ولایت «غزنی» نیز با ابراز نگرانی از افزایش ناامنی در این ولایت گفت شمار تلفات نیروهای امنیتی در غزنی بیشتر از دیگر ولایت‌های افغانستان است.

نمایندگان پارلمان افغانستان بدلیل وخامت اوضاع امنیتی ، «معصوم استانکزی» رئیس اداره امنیت ملی، «طارق شاه بهرامی» وزیر دفاع و «ویس احمد برمک» وزیر کشور افغانستان را برای پاسخگویی در این باره به پارلمان فراخوانده بود اما این مسئولان در نشست روز گذشته پارلمان حاضر نشدند.

چندی پیش نیز سخنگوی وزارت کشور افغانستان گفته بود  حملات طالبان در سال جاری در مقایسه با سال‌های گذشته افزایش یافته و این تشدید تلفات نیروهای امنیتی را در پی داشته است.

وی افزود: در حال حاضر بطور میانگین روزانه 50 نفر از نیروهای امنیتی افغان کشته و یا زخمی می‌شوند.

کارشناسان مسایل سیاسی منطقه براین باورند که عامل اصلی کشتار مردم افغانستان ، تداوم حضور نظامی امریکا در این کشور جنگ زده است و معتقدند که تنها با خروج اشغالگران ازافغانستان ، امنیت و صلح وثبات به این کشورش بازمی گردد .