سرطان 31, 1397 12:12 Asia/Kabul
  • حمایت پارلمان افغانستان از تعیین جدول زمانی خروج نظامیان خارجی

پارلمان افغانستان از گزارش  گروه بین‌المللی بحران در خصوص تعیین جدول زمانی خروج نظامیان خارجی به فرماندهی امریکا  از افغانستان استقبال کرد .

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، گروه بین‌المللی بحران از آمریکا خواسته است در مذاکرات احتمالی صلح با طالبان ، واشنگتن  باید  زمان خروج نظامیانش از افغانستان را مشخص کند.

رئیس کمیسیون روابط بین‌الملل پارلمان افغانستان در واکنش به این موضوع گفت درخواست گروه بین‌المللی بحران از آمریکا خواسته اصلی مردم افغانستان و  طالبان است.

«زمرک پادخوابی» افزود  تعیین زمان خروج نظامیان  خارجی معقول است و می‌تواند باعث پایان جنگ و برقراری صلح در افغانستان شود.

تلاش‌ها برای آغاز مذاکرات مستقیم آمریکا با طالبان در حالی است  که دولت افغانستان بارها بر لزوم برگزاری مذاکرات صلح با طالبان به رهبری دولت اشرف غنی  تاکید کرده است.

 بسیاری از کارشناسان بر این باورند که مذاکرات صلح باید بین‌الافغانی و به رهبری دولت افغانستان برگزار شود زیرا آمریکا نمی‌تواند از مردم افغانستان نمایندگی کند.

«حامد کرزی» رئیس جمهور سابق افغانستان نیز در واکنش به آغاز احتمالی مذاکرات آمریکا با طالبان از این گروه خواسته بود تا به جای مذاکره با آمریکا با دولت افغانستان وارد مذاکرات شود.