نشست هیاتهای پاکستان و افغانستان در کابل با هدف عملی کردن توافقات دوجانبه
(last modified Sun, 22 Jul 2018 12:22:21 GMT )
سرطان 31, 1397 16:52 Asia/Kabul
  • نشست هیاتهای پاکستان و افغانستان در کابل با هدف عملی کردن توافقات دوجانبه

نشست هیاتهای افغانستان و پاکستان موسوم به «پلان عمل» (نقشه راه) با هدف عملی کردن توافقات دوجانبه بین دو کشور در زمینه های مختلف در کابل برگزار شد.

به گزارش ایرنا، «حکمت خلیل کرزی» معاون سیاسی وزارت خارجه افغانستان روز یکشنبه در آغاز نشست هیاتهای  افغانستان و پاکستان در کابل گفت: دو کشور به یک نقشه راه دست یافته اند که توسط پنج کمیته از جمله کمیته سیاسی، مهاجرین، نظامی، امنیتی و اقتصادی بررسی و اجرایی می شود.

«تهمینه جنجوعه» معاون سیاسی وزارت خارجه پاکستان نیز در این نشست گفت: اسلام آباد متعهد به اجرای تعهدات خود با کابل است.

این دیپلمات پاکستانی با اشاره به اشتراکات افغانستان و پاکستان افزود: در اولین نشست نقشه راه و نشست‌های مشابه سعی خواهد شد که روابط دو کشور در بخش‌های اقتصادی و امنیتی بین دو کشور تقویت شود.

27  دیپلمات ارشد پاکستان به ریاست «تهمینه جنجوعه» معاون سیاسی وزارت خارجه پاکستان روز یکشنبه برای حل مشکلات موجود با افغانستان به کابل سفر کردند.

هیاتهای افغانستان و پاکستان در باره سندی بحث و گفت و گو می کنند که پیش از این رئیس جمهوری افغانستان در باره آن گفته بود به یک سند کتبی برای حل مشکلات کابل – اسلام آباد دست یافته است.

روابط افغانستان و پاکستان طی 18 سال گذشته با تنشهایی همراه بوده است و مقامات دو کشور همواره یکدیگر را به حمایت از تروریستها و فراهم کردن پناهگاه برای تروریست متهم کرده اند.

کلیدواژه