خشم مردم «قندوز» افغانستان از آمریکا
(last modified 1397-05-01T10:01:46+00:00 )
اسد 01, 1397 14:31 Asia/Kabul
  • خشم مردم «قندوز» افغانستان از آمریکا

مردم شهرستان  «چهار دره» در ولایت «قندوز» شمال افغانستان جنایات امریکا درنسل کشی و کشتار مردم مظلوم این کشور را محکوم کردند.

به گزارش امروز خبرنگار رادیو دری، معترضین ضمن ابراز خشم و تنفر از کشته شدن ۱۴ غیرنظامی در حمله هوایی آمریکا ، خروج نظامیان خارجی به فرماندهی  امریکا از افغانستان را خواستار شدند.

 آمریکا در ادامه جنایات خود، اخیرا مناطق مسکونی شهرستان «چهار دره» در  ولایت «قندوز» را اماج حملات هوایی خود قرار داد که براثر ان دستکم 14نفر جان باختند و دهها نفر دیگر زخمی شدند .شماری زن و کودک میان کشته ها و زخمی ها هستند .

سازمان ملل اخیرا در گزارشی اعلام کرد در شش ماه گذشته بیش از 350 غیرنظامی افغان بر اثر حملات هوایی آمریکا  کشته و یا مجروح شده اند.

دراین گزارش امده است، این عده ازغیرنظامیان افغان ازابتدای سال 2018 در حملات هواپیماهای آمریکایی درولایات مختلف افغانستان از جمله کنر و ننگرهار  کشته و یا مجروح شده اند.

از سال 2001 که امریکا افغانستان را اشغال کرد گزارش های زیادی از کشتار غیر نظامیان از سوی نظامیان   امریکایی منتشر شده که بیانگر اهمیت نداشتن جان مردم افغانستان برای امریکا است. این کشور علاوه براینکه افغانستان را به محلی برای ازمایش سلاحهای جدید خود تبدیل کرده کوشیده است با کشتار مردم این کشور و ایجاد رعب و وحشت مانع از هر گونه اعتراض آنها به ادامه حضور نظامی امریکا در کشورشان شود.