اسد 02, 1397 13:28 Asia/Kabul
  • ساختن سرپناه برای سه هزار خانواده مهاجر به کشور در ولایت ننگرهار

در معلوماتی که از دفتر رسانه های والی ننگرهار به رسانه ها فرستاده شده سازمان ملل میخواهد برای حدود سه هزار خانواده برگشته به کشور ،بی جا شدگان داخلی و بازماندگان شهدای نیروهای امنیتی در ولایت ننگرهار سرپناه میسازد.

به گزارش رادیو دری در معلومات گفته شده که سعد ملوک شیرزاد مسئول دفتر یاد شده در نشستی مشترک با حیات الله حیات والی ننگرهار گفت که اداره مربوط اش به کمک مبلغ ۳۲ میلیون دالر برای حدود سه هزار خانواده سرپناه اعمار مینماید، وی گفت: خانواده های مستحق بر اساس یک مکانیزم ویژه شناسایی و بعدا با در نظر داشت نیازمندیهای خانواده ها به انان مسکن اعمار و توزیع خواهد شد.

نامبرده از والی ننگرهار تقاضا نمود تا هر چی زودتر زمین لازم را در دسترس آنان قرار دهد تا کارهای عملی این پروژه آغاز گردد.

در معلومات همچنین آمده است که والی ننگرهار به مسئولان اداره اراضی این ولایت دستور داد تا زمین مورد نیاز اداره یاد شده را هرچه زودتر تدارک نموده بعد از طی مراحل قانونی آن را در دسترسشان قرار دهد .

در ولایت ننگرهار چندین شهرک برای خانواده های برگشته ، بیجا شدگان داخلی و خانواده های شهدای نیروهای امنیتی توزیع گردیده اما در نتیجه ی فساد در ادارات مربوط بیشتر خانواده های مستحق در نظر گرفته نشده است.