اسد 06, 1397 11:26 Asia/Kabul
  • اعضای کمیسیون ولایتی شکایات انتخابات افغانستان سرانجام تائید شدند

پس از چند ماه تاخیر منابعی در ارگ ریاست جمهوری افغانستان اعلام کردند که اشرف غنی سرانجام فهرست اعضای پیشنهادی کمیسیون شکایات انتخابات برای ولایات افغانستان را تائید کرده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در حالی که 17 روز از روند بررسی شکایات انتخابات افغانستان گذشته است سرانجام ارگ ریاست جمهوری افغانستان اعضای ولایتی کمیسیون شکایات انتخابات را تائید کرد.

«بصیر فایض» عضو کمیسیون شکایات انتخابات افغانستان گفت ارگ ریاست جمهوری افغانستان از تائید اعضای ولایتی کمیسیون شکایات انتخابات خبر داده است.

وی افزود: قرار است اعضای ولایتی این کمیسیون، شکایت‌های انتخاباتی را ثبت کنند تا در دفتر مرکزی کمیسیون شکایات انتخابات در کابل مورد بررسی قرار گیرد.

چند ماه پیش کمیسیون شکایات انتخابات افغانستان فهرستی از 102 عضو ولایتی این کمیسیون را برای تائید به ارگ ریاست جمهوری افغانستان ارسال کرد که اشرف غنی تنها 27 نفر از آنها را تائید کرد.

فایض تصریح کرد که 75 نفر از اعضای ولایتی کمیسیون شکایات انتخابات افغانستان که از سوی اشرف غنی تائید شده است به زودی برای ثبت شکایات به 34 ولایت این کشور اعزام خواهند شد.

پس از تاخیر چند ماهه اشرف غنی سرانجام متباقی 75 عضو ولایتی کمیسیون شکایات انتخابات افغانستان را تائید کرد.

این در حالی است که عدم تائید اعضای ولایتی این کمیسیون روند ثبت شکایت انتخاباتی را با مشکل روبرو کرده است.

«عبدالعزیز آریایی» رئیس کمیسیون شکایات انتخابات افغانستان پیش از این اشرف غنی را متهم کرده بود که از طریق عدم تائید فهرست اعضای ولایتی این کمیسیون به دنبال اعمال نفوذ در روند ثبت شکایت‌های انتخاباتی است.