اسد 08, 1397 08:23 Asia/Kabul
  • حمله جنگنده های ارتش آمریکا به مواضع پلیس افغانستان

جنگنده‌های ارتش آمریکا ، مواضع پلیس افغانستان را در شمال این کشور ، بمباران کردند.

به گزارش تسنیم ، جنگنده‌های ارتش آمریکا روز یک شنبه چند پاسگاه پلیس افغانستان را در ولسوالی « دشت ارچی» در ولایت قندوز در شمال این کشور هدف قرار دادند که از تلفات احتمالی آن گزارشی دریافت نشده است .

حمله امروز به پاسگاههای پلیس افغانستان از طرف جنگنده های ارتش آمریکا در ولایت قندوز درحالیست که این جنگنده ها اخیرا مناطق مسکونی ولسوالی «چهار دره» در این ولایت را نیز آماج حملات خود قرار دادند که براثر آن دستکم 14 غیرنظامی افغان جان باختند و دهها نفر دیگر زخمی شدند .

سازمان ملل اخیرا در گزارشی اعلام کرد در شش ماه گذشته بیش از 350 غیرنظامی افغان بر اثر حملات هوایی ارتش آمریکا  کشته و یا زخمی شدند .

هم اکنون بیش از 19هزار نظامی خارجی در  قالب نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در افغانستان حضور دارند که از این تعداد بیش از 16 هزار نظامی آمریکایی هستند.

به اعتقاد اکثریت مردم و مسئولان افغانستان، حضور نظامی آمریکا از سال 2001 درافغانستان به بهانه مبارزه با تروریسم وقاچاق مواد مخدربه همراه سایر کشورهای عضو ناتو، تاکنون هیچ دستاوردی جز کشتارهزاران غیرنظامی وتخریب زیرساخت های افغانستان نداشته و ناامنی ها روزبه روز در این کشور افزایش یافته است.

 

کلیدواژه