اسد 08, 1397 10:15 Asia/Kabul
  •  استقبال سفیر بریتانیا در کابل از مذاکره مستقیم آمریکا و طالبان

سفیر بریتانیا در کابل از مذاکره مستقیم آمریکا و طالبان استقبال کرد.

به گزارش رادیو دری به نقل از اوا ، نیکولاس کی Nicholas Kay دیروز دردیدار با اعضای کاروان صلح که مقابل سفارت بریتانیا در کابل چادر برپا کرده اند، گفت، لندن برای پایان جنگ و تامین امنیت در افغانستان، تلاش خواهد کرد. 

وی  با بیان اینکه  راه حل جنگ افغانستان سیاسی است و از را ه نظامی امکان پذیر نیست افزود: بریتانیا از تمام تلاش ها برای گفت وگوهای بین الافغانی حمایت می‌کند.

پیش ازاین  سفیر بریتانیا در کابل  در اظهاراتی مداخله جویانه مدعی شده بود، پایان جنگ، تامین امنیت و برقراری صلح در افغانستان کار مشکلی است.

" نیکولاس کی"  گفت جنگ و ناامنی جزئی از زندگی مردم افغانستان شده و برقراری صلح و تامین امنیت در این کشور کارسخت و بسیار مشکلی است.

این درحالی است که انگلیس درکنارسایر نظامیان خارجی به فرماندهی آمریکا عامل اصلی تشدید جنگ ، ناامنی و کشتار مردم افغانستان است.

کارشناسان مسایل سیاسی افغانستان براین باورند انگلیس با مداخله در روند صلح به دنبال ادامه جنگ در افغانستان است تا حضور نظامی خود را در این کشور برای مدت طولانی حفظ کند.

درحال حاضرحدود 19 هزارنظامی خارجی از جمله 16 هزارآمریکایی به  بهانه مبارزه با تروریسم و تامین امنیت در افغانستان حضور دارند که دستاوردی جزء  ناامنی و کشتار مردم این کشور نداشته اند.