اسد 16, 1397 10:52 Asia/Kabul
  • تایید صلاحیت ۱۰۴ نامزد حذف شده توسط کمیسیون انتخابات افغانستان

کمیسیون شکایات انتخابات افغانستان اعلام کرد که از ۱۴۱ نفر حذف شده از فهرست نامزدان انتخابات پارلمانی این کشور ۱۰۴ نفر پس از بررسی مجدد تایید صلاحیت شدند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، «علی رضا روحانی» دبیر کمیسیون شکایات انتخابات افغانستان تصریح کرد که روند بررسی اعتراضات افراد حذف شده از فهرست نامزدان پارلمانی ادامه دارد.

پیش از این 20 نفر از نامزدان انتخابات پارلمانی به دلیل فعالیت‌های مسلحانه غیرقانونی از فهرست نهایی حذف شدند.

وی افزود: کمیسیون ویژه رسیدگی به شکایات انتخاباتی به زودی تصمیم نهایی خود را درباره این موضوع اعلام خواهد کرد.

از سوی دیگر، نامزدان حذف شده از فهرست انتخابات پارلمانی اتهامات کمیسیون شکایات انتخاباتی را بی‌اساس دانسته‌اند  و این کمیسیون را به برخورد سلیقه‌ای متهم کرده‌اند.

شماری از فعالان مدنی در گردهمایی در کابل نیز حذف برخی از نامزدان را پرسش برانگیز دانسته و از کمیسیون شکایات انتخابات  خواسته‌اند، افرادی که واقعا در غصب زمین و فعالیت‌های مسلحانه دخیل هستند را از فهرست حذف کند.

دبیر کمیسیون شکایات انتخابات افغانستان در واکنش به این موضوع تصریح کرد که روند بررسی مجدد نامزدان حذف شده ادامه دارد و بر اساس اساس سلیقه افراد حذف نشده‌اند.

این در حالی است که پس از جنجالی شدن آمار رای دهندگان، روند بررسی و تائید صلاحیت نامزدان انتخابات پارلمانی  این کشور نیز جنجالی شده است.

کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان نتایج نهایی درباره فهرست‌ نامزدان را تا 10 اسد قرار بود به کمیسیون انتخابات این کشور ارائه کند اما کمیسیون شکایات انتخابات افغانستان تا کنون نتوانسته است فهرست نهایی نامزدان را اعلام کند.