اسد 18, 1397 09:12 Asia/Kabul
  • وزارت بهداشت افغانستان : خارجی‌ها عامل افزایش تولید مواد مخدر هستند

وزارت بهداشت و درمان افغانستان خارجی‌های مستقر در این کشور را عامل افزایش کشت خشخاش ،تولید و تجارت مواد مخدر دانست .

به گزارش رادیو دری، «محمد منیر خلیق» رییس اداره ملی تنظیم امور دارویی وزارت بهداشت و درمان افغانستان روز چهارشنبه گفت،تلاش‌های دولت افغانستان برای مبارزه با کشت خشخاش و تولید مواد مخدر به دلیل حمایت کشورهای خارجی از این پدیده با شکست مواجه شده است.

« منیر خلیق » افزود، با وجود اینکه بیشترین مواد مخدر در سطح کشورهای جهان در افغانستان تولید می‌شوداما دولت این کشور همواره برای مبارزه با این پدیده تلاش کرده است.

رییس اداره ملی تنظیم اموردارویی وزارت بهداشت و درمان افغانستان تصریح کرد ، مردم افغانستان خواهان صلح در کشورشان هستند اما برخی از کشورهای خارجی در افغانستان بازی را به جریان انداخته‌اند که باعث افزایش تولید مواد مخدر شده است.

آمریکا در سال 2001 به بهانه مبارزه با مواد مخدر و  تروریسم  به افغانستان لشکرکشی  کرد و نه تنها باعث  گسترش تولید مواد مخدر و گروههای تروریستی در این کشور شده است بلکه در ناامنی ، کشتار مردم بی دفاع و  تخریب زیر ساخت های افغانستان نیز نقش مهمی دارد.

افغانستان یکی از مراکز عمده تولید کننده مواد مخدر در جهان است وبیش ازسه میلیون نفرازمردم این کشور معتاد به مواد مخدرهستند.

کلیدواژه