ایران حمله تروریستی کابل را محکوم کرد
(last modified Thu, 16 Aug 2018 05:06:46 GMT )
اسد 25, 1397 09:36 Asia/Kabul

به دنبال حمله کوردلانه ی تروریستی بر مرکز آموزشی موعود در غرب کابل نهادهای ملی و بین المللی و برخی از سفارتخانه های مقیم کابل به این حمله ی ددمنشانه ی واکنش نشان داده و آن را محکوم کردند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، وزارت امور خارجه و هم چنین سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل  در بیانیه های جداگانه این رویداد تروریستی را با شدیدترین الفاظ محکوم کرده و دشمنان اسلام و وحدت مسلمین را عامل این حمله ی بزدلانه خواندند که کودکان و نوجوانان بیگناه را در غرب کابل هدف قرار داد.

 بیانیه ی سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل ضمن غمشریکی با بازماندگان قربانیان این رویداد می افزاید: سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل حمله ددمنشانه علیه محصلان بی گناه یک مرکز آموزشی در کابل را در آستانه عید بزرگ مسلمانان که می‌تواند محملی برای اجماع و همدلی میان مسلمانان بویژه گروه های مختلف در افغانستان باشد، محکوم و با خانواده های شهدا و مجروحین این حادثه تروریستی ابراز همدردی می نماید.

بر اساس این بیانیه، شکست دشمنان اسلام در راستای تفرقه افکنی میان امت اسلامی آنان را وا میدارد تا دست به چنین جنایاتی بزنند.

این بیانیه دراین خصوص می افزاید: 

 در حالیکه حمله به غیرنظامیان و افراد بی‌دفاع در هیچ مکتبی مجاز شمرده نمی‌شود، این حادثه دردناک که طی آن تعداد زیادی از دانش آموزان بی گناه به خاک و خون کشیده شدند نشان می‌دهد که  عاملان آن دشمنان اسلام و انسانیت هستند که با نقش بر آب شدن توطئه هایشان در تفرقه افکنی بین مسلمانان مظلوم افغانستان، اینک جوانان بی دفاع آنها را هدف گرفته اند.

در بخش دیگری از بیانیه ی سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل نیز چنین آمده است: 

با اطمینان به اینکه اینگونه حملات نمی تواند تلاش های موثر برای آوردن آینده ای باثبات و امن در افغانستان را تحت تأثیر قرار دهد از درگاه خداوند متعال آمرزش روح پاک شهدا و شفای عاجل مجروحین را طلب می کنیم.

لازم به ذکر است این که حوالی ساعت ۴ عصر روز چهارشنبه فردی تروریست با ورود به مرکز آموزشی موعود در غرب کابل مواد همراهش را منفجر کرد و جان ۵۲ دانش آموز را گرفت و ۶۸ تن دیگر را زخمی کرد.

کلیدواژه