اسد 27, 1397 08:53 Asia/Kabul

مسول امور تحصیلی مهاجران و اتباع خارجی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت، دانش آموزان مهاجر بدون هرگونه محدودیتی در مدارس ایرانی ثبت نام می شوند.

«مهدی امینی» مسول امور تحصیلی مهاجران و اتباع خارجی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در گفت و گو با  رادیو تاکید کرد، بنا به فرمایش حضرت آیت الله  خامنه ای رهبر معظم  انقلاب اسلامی، برای سومین سال متوالی دانش آموزان مهاجر که فاقد هرگونه مدرک اقامتی هستند، با همراه داشتن برگه حمایت تحصیلی اتباع خارجی به مراکز بهداشت معرفی و بدون هیچ محدودیتی در مدارس ایرانی ثبت نام  خواهند شد.

امینی افزود، حتی اتباع خارجی دارای گذرنامه که مهلت اعتبار اقامت آن ها گذشته با همان سررسیدهای معرفی که از اداره گذرنامه و نیروی انتظامی دریافت می کنند در مدارس ایرانی ثبت نام می شوند و هیچ مشکلی در زمینه ثبت نام آن دانش آموزان دارای کارت آمایش، گذرنامه و برگه های معرفی، وجود ندارد.

مسول امور تحصیلی مهاجران و اتباع خارجی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت، ثبت نام دانش آموزان مهاجر در مدارس نمونه و تیزهوشان هم مانند دانش آموزان ایرانی است و در سال های گذشته دانش آموزان افغانستانی از بهترین دانش آموزان در مدارس تیزهوشان بوده اند.

امینی تصریح کرد،در حال حاضر 76 هزار دانش آموز مهاجر افغانستانی در مدارس خراسان رضوی در مقاطع مختلف در حال تحصیل بوده که 16 هزار آنها ، دانش آموزان بدون مدرک هستند.

کلیدواژه