سنبله 02, 1397 18:04 Asia/Kabul
  • مشاجره لفظی وزیر داخله افغانستان با معاون امنیتی پلیس کابل 

 نشست خبری وزیرداخله افغانستان به مشاجره لفظی با معاون امنیتی پلیس کابل منجر شد.

به گزارش روز جمعه خبرگزاری تسنیم،"ویس برمک" وزیر داخله افغانستان  درنشست خبری خود با خبرنگاران درباره حملات موشکی اخیر به ساختمان ارگ ریاست جمهوری به هنگام سخنرانی اشرف غنی از مقامات امنیتی شهر کابل انتقاد و آنان را در تامین امینت شهر کابل ناتوان دانست.

سپس ژنرال "محمدصادق مرادی"معاون امنیتی پلیس کابل از نحوه مدیریتی وزارت داخله و کمبود امکانات پلیس انتقاد کرد که واکنش وزیر داخله افغانستان را در پی داشت.

"ویس برمک" وزیر داخله افغانستان در واکنش به این موضوع معاون امنیتی پلیس کابل را به بی کفایتی متهم کرد اما مرادی از ویس برمک خواست  با وی درست رفتار کند.

از سوی دیگر، گزارش‌های تائید نشده از احتمال برکناری ویس برمک از مقام وزارت داخله افغانستان از سوی رییس جمهوری این کشور حکایت دارد که تاکنون منابع رسمی افغان این خبر را تایید نکرده اند.

شماری از کاربران فضای مجازی افغان اعلام کردند،«محمدیاسین ضیا»ازمعاونان شورای امنیت ملی افغانستان به عنوان وزیر جدید  داخله افغانستان تعیین خواهد شد.

افزایش ناامنی‌ها در کابل و شلیک چند فروند راکت به اطرف ارگ ریاست جمهوری افغانستان از سوی گروه تروریستی داعش در روزعیدقربان موجب انتقاد ازعملکرد نهادهای امنیتی شده است.