سنبله 04, 1397 11:30 Asia/Kabul

والی خراسان جنوبی برای تشکیل شرکت های مشترک سرمایه گذاری با فراه افغانستان اعلام آمادگی کرد.

به گزارش خبرنگار رادیو دری،  والی خراسان جنوبی در نشست بررسی فرصت ها و زمینه های مشترک همکاری با ولایت فراه افغانستان گفت: همجواری خراسان جنوبی با ولایت فراه افغانستان، فرصت مناسبی برای رونق مبادلات تجاری است.

آقای مروج الشریعه افزود: برای تشکیل شرکت های مشترک سرمایه گذاری میان دو طرف در حوزه های حمل و نقل، تأمین منابع مالی و سرمایه گذاری، تولیدات دانش بنیان، فناوری اطلاعات و زمینه های دانشگاهی اعلام آمادگی می کنیم.

وی همچنین تولید انرژی های تجدیدپذیر، معادن، کشاورزی، صنایع دستی و گردشگری را از دیگر زمینه های مشترک همکاری میان خراسان جنوبی و فراه افغانستان دانست و گفت: زمان آن رسیده که تجار بزرگ دو طرف علاوه بر فعالیت های تجاری به سرمایه گذاری در این محورها ورود پیدا کنند.

والی خراسان جنوبی  همچنین با اشاره به وجود فرودگاه بین المللی بیرجند گفت: این فرودگاه رو به توسعه است و به دنبال آن هستیم تا با افزایش پروازها زمینه تجارت هوایی برای برخی کالاها فراهم شود.

مروج الشریعه  همچنین خواستار تشکیل اتاق های بازرگانی مشترکی میان دو طرف شد تا بسیاری از مسائل زیرساختی و تجاری تسهیل شود.

والی فراه افغانستان هم در این نشست با اشاره به اهمیت پایانه مرزی ماهیرود و نقش آن در صادرات کالا به فراه گفت: از مسئولان می خواهیم آسفالت باقیمانده جاده فراه را تکمیل کنند تا حمل و نقل و تبادل کالا با سرعت بیشتری صورت گیرد.

عبدالبصیر سالنگی با اشاره به نیاز مردم افغانستان به کالاهای ایرانی افزود: امیدواریم با تداوم و گسترش همکاری های کنونی شاهد صادرات کالاهای با کیفیت تر به ولایت فراه باشیم.

والی فراه همچنین از مسئولان خراسان جنوبی در خصوص تأمین برق درخواست کمک کرد.

امروز هم والی فراه افغانستان و والی خراسان جنوبی از مرز ماهیرود بازدید کردند .

جزئیات بیشتر این خبر در گفت و گوی همکارمان خانم حسن زاده با بصیر احمد حسین زاده خبرنگار اعزامی به خراسان جنوبی موجود است.