سنبله 04, 1397 16:29 Asia/Kabul
  • دیدار رییس جمهوری کرواسی با «عبدالله عبدالله»

رییس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان و رییس جمهوری کرواسی درباره راههای گسترش روابط دوجانبه و مبارزه با تروریسم گفتگو کردند.

به گزارش ایرنا، «عبدالله عبدالله» رییس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان روز یک شنبه در دیدار خانم  "کولیندا گرابار کیتاروویچ" Kolinda Grabar-Kitarović  رییس جمهوری  کرواسی در کابل گفت: در شرایط فعلی حمایت و پشتیبانی از نیروهای امنیتی افغانستان در مبارزه با تروریسم، تأمین صلح و برگزاری انتخابات‌ پیش روی این کشور مهم است. 

عبدالله، در این دیدار ضمن  تاکید بر همکاری کشورهای منطقه و جهان در مبارزه با تروریسم افزود: تروریسم تهدید مشترک جهانی است و مبارزه با آن نیازمند همکاری و کمک کشورهای منطقه و جهان است.

رییس جمهوری کرواسی نیز در این دیدار امنیت افغانستان را برای منطقه و جهان با اهمیت خواند و از ادامه همکاری کشورش در این راستا اطمینان داد.

خانم «کولیندا گرابار کیتاروویچ» ضمن تاکید بر گسترش روابط دوجانبه با کابل افزود: کرواسی از هیچ تلاشی برای آموزش و حمایت از نیروهای امنیتی افغانستان و تأمین امنیت در این کشور دریغ نمی ‌کند.

هم اکنون حدود صد نظامی کرواسی در کنار19هزار نظامی خارجی به بهانه تامین امنیت و مبارزه با تروریسم درافغانستان حضور دارند. 

کلیدواژه