سنبله 05, 1397 18:10 Asia/Kabul
  • تاجیکستان حمله هوایی به افغانستان را تکذیب کرد

کمیته امنیت ملی تاجیکستان اعلام کرد: هیچ یک از جنگنده های این کشور در بمباران ولایت شمالی افغانستان تخار حضور نداشته اند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری اکی پرس که خبرهای آسیای مرکزی را پوشش می دهد ، در بیانیه کمیته امنیت ملی تاجیکستان آمده است:«ما اجازه بمباران خاک کشور دیگر را نداریم. حتی اگر شرایط چنین اقدامی ضرورت داشته باشد، سازمان پیمان امنیت جمعی باید تصمیم گیرنده حملات هوایی باشد.

چنین تصمیماتی بعد از مشورت با سازمان های دفاعی صورت می گیرد». 

تاجیکستان حتی خبر مرگ دو تن از نیروهای گارد مرزی این کشور توسط شلیک خمپاره ای گروه تروریستی طالبان را نیز تکذیب کرد.

به گفته مقامات این کشور، خودرویی حامل سه شهروند تاجیکستانی در روز گذشته مورد حمله گروه های تروریستی قرار گرفته که در این حملات دو تن کشته و نفر سوم به شدت زخمی شده است. 

این موضوع در حالی است که مقامات افغانستانی ساعاتی پیش اعلام کردند، یک جنگنده روسی یا تاجیکستانی مرز شمالی این کشور در ولایت تخار را بمباران کردند که منجر به کشته شدن هشت تن از نیروهای گروه تروریستی طالبان گردید.

وزارت دفاع روسیه هم طی بیانیه ای در روز دوشنبه عنوان کرد، هیچ یک از جنگنده های این کشور در عملیات بمباران مرزهای شمالی افغانستان حضور نداشته اند.

 وزارت دفاع روسیه نیز علاوه بر تکذیب حضور جنگنده های این کشور در عملیات بمباران روز دوشنبه حتی هدایت این عملیات را نیز نپذیرفت.