سنبله 06, 1397 11:12 Asia/Kabul
  •  لزوم تشکیل مجمع دانشگاه‌های ایران و افغانستان

رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران تاسیس مجمع دانشگاه‌های ایران و افغانستان برای نهادینه‌سازی همکاری‌های دانشگاهی دوجانبه را خواستار شد.

به گزارش روز سه‌شنبه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،« حسین سالار آملی» رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران در دیدار «عبدالتواب بالاکرزی» معاون علمی وزارت تحصیلات عالی افغانستان در تهران، گفت: فهرست دانشگاه‌های ایرانی علاقه مند به همکاری با افغانستان، به زودی برای این کشور ارسال می‌شود.
«عبدالتواب بالاکرزی» نیز با قدردانی از کمک‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران، از پیشنهادهای رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران برای گسترش همکاریهای دوجانبه دانشگاه‌های  ایران و افغانستان استقبال کرد.
براساس این گزارش؛ در دیدار رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران و معاون علمی وزارت تحصیلات عالی افغانستان،درباره اعطای بورس به مربیان و اعضای هیئت علمی افغانستان، تبادل تجربیات در حوزه فنی و حرفه‌ای،تشکیل مجمع دانشگاههای ایران و افغانستان و ارائه تجربیات ایران به افغانستان در حوزه تضمین کیفیت و اعتبارسنجی توافق تبادل نظر شد.

 

کلیدواژه