ششصد هزار کودک افغان به سوء تغذیه شدید دچار شدند
(last modified 1397-06-06T07:42:05+00:00 )
سنبله 06, 1397 12:12 Asia/Kabul
  • ششصد هزار کودک افغان به سوء تغذیه شدید دچار شدند

یونیسف با نگرانی از وضعیت کودکان مبتلا به سوء تغذیه در افغانستان، هشدار داد: در صورتی که به وضعیت این کودکان رسیدگی نشود، آنها جان خود را از دست می دهند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ ­صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد اعلام کرد : ششصد هزار کودک افغان به سوء تغذیه شدید دچار شدند.

«ادیلاخودرو» نماینده صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد ”یونیسف“ در افغانستان با ابراز نگرانی از وضعیت کودکان مبتلا به سوء تغذیه در افغانستان، هشدار داد : در صورتی که به وضعیت این کودکان رسیدگی نشود، آنها جان خود را از دست می دهند یا در آینده زندگی دشواری خواهند داشت.

از سوی دیگر «فیروز الدین فیروز» وزیر بهداشت و درمان افغانستان با بیان اینکه میزان مرگ و میرمادران و کودکان افغان در سطح بالایی قرار دارد، گفت: استفاده از راهنمای سلامت ، در بهبود وضعیت سلامتی کودکان و مادران موثر است.

براساس توافقنامه سه جانبه دولت افغانستان ، سفارت ژاپن و صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل که در کابل امضا شد ، راهنمای ویژه «سلامت مادران و کودکان» و برای استفاده عمومی در 34  ولایت افغانستان توزیع می شود.هم اکنون از هر یکصد هزار زن باردار در افغانستان ، هزار و دویست نفر از آنها هنگام وضع حمل جان خودرا از دست می دهند.

همچنین به گفته معاون عرضه خدمات بهداشتی وزارت بهداشت و درمان افغانستان ، در هر ساعت یک کودک افغان به دلیل ابتلا به بیماریهای مختلف و عمدتا قابل پیشگیری جان می دهد.