افغانستان به‌دنبال استفاده از توان علمی دانشگاه‌های ایران
(last modified 1397-06-15T06:11:46+00:00 )
سنبله 15, 1397 10:41 Asia/Kabul
  • افغانستان به‌دنبال استفاده از توان علمی دانشگاه‌های ایران

وزیر تحصیلات عالی افغانستان با اشاره به اشتراک‌های فرهنگی این کشور با ایران، ابراز امیدواری کرد: با استفاده از توان علمی و تجربه‌های خوب دانشگاه‌های ایرانی، بتوان شرایط موجود را در افغانستان سر و سامان بخشید. 

«نجیب الله خواجه‌عمری» روز چهارشنبه در جریان بازدید از دانشگاه کاشان، در ولایت اصفهان، مرکز ایران، با بیان اینکه افغانستان در 40 سال گذشته درگیر بحران‌های فراوانی بوده است و کشورهای همسایه به‌ویژه ایران بار سنگین مهاجران را به دوش کشیدند، از مسئولان و مردم این کشورها قدردانی کرد. 

وزیر تحصیلات عالی افغانستان، هدف از سفر به ایران و بازدید از مراکز علمی از جمله دانشگاه کاشان را ارتباطات و همکاری‌های علمی و فراهم کردن شرایط مناسب برای تحصیل دانشجویان افغان در ایران بیان کرد. 

«نجیب‌الله خواجه‌عمری»، توسعه افغانستان را در گرو توسعه علمی دانست و گفت: تنها راه نجات از وضعیت کنونی و حل مسائل این کشور بالا بردن سطح دانش است که امید می‌رود با همکاری و استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه‌های ایرانی این هدف تحقق یابد.

«عباس زراعت» رئیس دانشگاه کاشان هم با اشاره به تحصیل نزدیک به 500 دانشجوی خارجی در دانشگاه کاشان، گفت: پژوهشکده‌های نانو، انرژی و مرکز پژوهشی کاشان‌شناسی ازجمله فعالیت‌های دانشگاه کاشان است و این دانشگاه آماده همکاری علمی در زمینه‌های مختلف با دانشگاه‌های افغانستان است. 

کلیدواژه