سنبله 19, 1397 08:26 Asia/Kabul
  • حملات تروریستی؛ هدف دشمنان برای راه اندازی جنگ قومی مذهبی در افغانستان

رئیس شورای حراست و ثبات افغانستان به توطئه نیروهای خارجی فعال در این کشور برای راه اندازی تفرقه و جنگ خونین بین شیعیان و اهل تسنن افغانستان هشدار داد.

به  گزارش رادیو دری به نقل از تسنیم، «عبدالرب رسول سیاف» رئیس شورای حراست و ثبات افغانستان روز یکشنبه در مراسم سالگرد کشته شدن«احمدشاه مسعود» قهرمان ملی  این کشوردر کابل گفت، حملات روز پنجشنبه گروه تروریستی داعش به «دشت برچی» محله شیعه نشین درغرب کابل  تنها حمله به شیعیان نبود بلکه حمله به وحدت مردم مسلمان افغانستان است.

 رئیس شورای حراست و ثبات افغانستان حمایت نیروهای خارجی در افغانستان از اینگونه حملات را درچارچوب  توطئه های آنها و مزدورانشان برای  تفرقه افکنی و راه اندازی جنگ بین شیعه و سنی، پشتون و غیر پشتون خواند.

سیاف افغانستان با تاکید بر لزوم حفظ اتحاد و همبستگی مردم  افغانسان در مقابل تلاشها برای راه اندازی جنگ مذهبی افزود، کسانیکه برای ایجاد تفرقه تلاش می‌کنند دشمن همه مردم افغانستان هستند و پیش از این شیعیان، سنی‌ها، اقوام پشتون و غیر پشتون بسیاری را به کشتن داده اند.

وزارت کشور افغانستان روزپنج شنبه اعلام کرد، در دو انفجار تروریستی در منطقه دشت برچی در غرب کابل 22 نفر از جمله دو خبرنگار کشته  و 70 نفر دیگر زخمی شدند.

کلیدواژه