ایران، هند و افغانستان بر تعمیق همکاری سه جانبه تاکید کردند
(last modified 1397-06-20T05:29:44+00:00 )
سنبله 20, 1397 09:59 Asia/Kabul
  • ایران، هند و افغانستان بر تعمیق همکاری سه جانبه تاکید کردند

معاونان وزیر امورخارجه ایران، افغانستان و مشاور وزیر امور خارجه هند بر تعمیق همکاری ها و تسریع در اجرای توافقات سه جانبه تاکید کردند.

به گزارش ایرنا، «سید عباس عراقچی» معاون وزیر امور خارجه ایران که روز سه شنبه در صدر هیاتی به کابل سفر کرد، با « وی جی گوخال»  Vijay Gokhale  معاون وزیر خارجه هند و هیات همراه در نشست مشترک با « حکمت خلیل کرزی» معاون وزیر امور خارجه افغانستان دیدار و درباره مسائل مورد علاقه دوجانبه تبادل نظر کردند.

معاونان وزیر امورخارجه ایران، افغانستان و مشاور وزیر امور خارجه هند در باره  تسهیل روند بهره برداری از ظرفیت بندر چابهار، جنوب شرق ایران، رفع موانع احتمالی در حوزه مبادلات تجاری و تعاملات بانکی بین سه کشور، پپگیری توافقات سه جانبه و مشارکت و همکاری برای تامین امنیت فراگیر گفت وگو کردند.

معاون وزیر امور خارجه ایران با اشاره به حمایت همه جانبه ایران از دولت افغانستان در مبارزه با تروریست ها گفت: هر اقدامی که در این خصوص خواست دولت و ملت افغانستان باشد ایران با آن همراهی می کند. عراقچی، همکاری ایران، هند و افغانستان در چابهار را نماد همکاری و الگوی تامین منافع منطقه از مسیر همکاری چند جانبه خواند و افزود: باید این همکاری بیش از پیش توسعه یابد. گوخال، معاون وزیر خارجه هند نیز بر تعهدات دولتش درباره همکاری با دولت افغانستان برای بهبود وضعیت اقتصادی، امنیت و تقویت زیر ساخت های این کشور تاکید کرد.