درخواست مجلس سنای افغانستان برای برگزاری لویه جرگه و تشکیل حکومت موقت
(last modified 1397-06-21T10:56:17+00:00 )
سنبله 21, 1397 15:26 Asia/Kabul
  •  درخواست مجلس سنای افغانستان برای برگزاری لویه جرگه و تشکیل حکومت موقت

مجلس سنای افغانستان برای جلوگیری از کشتار مردم و حملات مخالفان ، برگزاری لویه جرگه و تشکیل حکومت موقت را خواستار شد .

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، شماری از نمایندگان مجلس سنای افغانستان از افزایش ناامنی‌ها و کشتار غیرنظامیان دراین کشور ابراز نگرانی کردند و  برگزاری لویه جرگه برای برون رفت از این وضعیت و تشکیل حکومت موقت را  خواستار شدند.

نماینده قندهار در این نهاد  گفت وضعیت امنیتی، سیاسی و اقتصادی افغانستان  هر روز بحرانی‌تر می‌شود و دولت اشرف غنی  در مهار بحران ناتوان  است.

«رحمت‌الله اچکزی»  افزود برای بهبود این وضعیت باید لویه جرگه برگزار شود.

«محمد طیب عطا» نماینده کنر در مجلس سنای افغانستان نیز گفت  برای برون رفت از ناامنی ها در این کشور  باید لویه جرگه سنتی برگزار و حکومت موقت در این کشور تشکیل شود.

«رحیم حسن یار» نماینده غزنی ، «جمعه دین گیانوال» نماینده پکتیکا، «حنیف حنفی» نماینده ارزگان و «فضل‌هادی مسلم یار» رئیس سنای افغانستان  نیز امضای پیمان امنیتی با آمریکا را عامل افزایش ناامنی‌ها و تشدید بحران در این کشور دانستند   و خواستار لغو این پیمان شدند .

 پیش از این نیز بارها حامدکرزی رئیس جمهور سابق  افغانستان و شماری ازشخصیت های  سیاسی و مذهبی بر لزوم برگزاری لویه جرگه تاکید کرده ا ند.

لویه جرگه، بزرگ‌ ترین مجمع بزرگان و شخصیت‌های قومی و اجتماعی افغانستان  است و در موارد بحرانی در این کشور  تشکیل می‌شود.