سنبله 24, 1397 15:54 Asia/Kabul
  •  تهدید کمیسیون انتخابات افغانستان

کمیسیون انتخابات افغانستان برخی از نامزدان انتخابات پارلمانی را تهدید کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پس از آنکه ائتلاف بزرگ ملی افغانستان از صدها هزار شناسنامه جعلی رونمایی کرد، کمیسیون انتخابات اعلام کرد نامزدانی که برای مخدوش کردن افکار عمومی  با این ائتلاف همکاری کنند از فهرست نهایی نامزدان انتخابات پارلمانی حذف خواهند شد.

«عبدالعزیز ابراهیمی» معاون سخنگوی کمیسیون انتخابات افغانستان گفت اگر ثابت شود که نامزدان انتخابات پارلمانی با این ائتلاف همکاری کرده باشند رد صلاحیت خواهند شد.

در حالی که اختلافات بین جریان اپوزیسیون و دولت افغانستان درباره نحوه برگزاری انتخابات پارلمانی به قوت خود باقی است، کمیسیون انتخابات از حذف حامیان این ائتلاف از فهرست نهایی نامزدان انتخابات پارلمانی این کشور خبر داد.

ائتلاف بزرگ ملی افغانستان  که متشکل از 35 حزب سیاسی تشکیل شده است هفته گذشته از هزاران شناسنامه جعلی که برای سازماندهی انتخابات تدارک دیده شده بود رونمایی کرد.

این ائتلاف، دولت افغانستان و کمیسیون انتخابات این کشور را به تبانی و تلاش برای سازماندهی انتخابات پارلمانی این کشور متهم کرد و خواستار رسیدگی نهادهای قضایی درباره این مسئله شد.

کمیسیون انتخابات آمار کسانی که در روند ثبت نام رای دهندگان شرکت کردند را 9 میلیون نفر اعلام کرد در حالی که از نظر احزاب سیاسی تنها 3 میلیون نفر در این روند شرکت کرده‌اند.